Riksdags-groupie

Ojojoj vilket spännande liv jag har levt utanför bloggen de senaste veckorna. Jag tror minsann att jag blir tvungen att portionera ut skojsigheterna i små doser annars tror väl mina bloggläsare att min vardagstristess-blogg kapats av jetset-Agneta, ni vet hon med det där superskojiga och intressanta livet, vars hem ser ut som en inredningstidning och vars frisyr alltid är perfekt, leendet alltid gnistrande vitt och humöret alltid på topp.

Agnetas spännande liv - del 1
Efter två låååååånga jobbdagar i hufvudstaden fick vi en timme över innan affärerna stängdes, som kollegan E ville använda till shopping. Efter att ha slängt in bagaget på vårt lilla hotellrum sa hon skämtsamt "Vill du gå och shoppa eller gå till Riksdagen?" Så skämtar man inte med en riksdagsgroupie för när jag fick höra om hennes kompis riksdagsledamoten som hon alltid hälsade på när hon kom till Sthlm, kunde hon glömma sin klännings-jakt i Gallerian. Efter min exalterade småjogging ut till Helgeandsholmen kom E´s kompis ut och följde oss genom säkerhetskontrollen och tog oss på en jättekulig 45-minuters guidad tur.
Jag hade bestämt mig för att verka lite avmätt rutinerad och professionellt cool, men stod mest och småflinade när Tomas Bodström och sedan Maud Olofsson kom och hälsade på oss.
O-cool som jag är slet jag också fram mobilkameran som tyvärr är en skitkass VGA-kamera;




Och sen sparade jag min besöksbricka som man egentligen måste lämna in till säkerhetsvakterna när man går ut - Säpo springer kanske fortfarande omkring och letar efter mig i pleni-salen ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0