Agneta - version 2.0

Det är höst och alltså åter dags att omorganisera hela mitt liv. Varje höst lyckas jag nämligen inbilla mig att denna halvslarviga yta egentligen döljer en vältränad, hypereffektiv och välorganiserad kvinna. Varje höst får jag en ny chans att återuppfinna mig själv som den där nya mycket bättre versionen av mig; Agneta - new and improved eller Agneta ver 2.0.
Mitt första projekt för hösten är att ta tag i matsituationen. Vi har alldeles för höga matkostnader och alldeles för dålig framförhållning för kylen/middagarna.
Jag har lekt med powerpoint och gjort en 2-veckorsmeny som jag ska försöka följa ett tag;


Jag handlade hela veckans ingredienser och började i måndags men bangade onsdagens och torsdagens menyer.....hmmm..börjar likna ett mönster....
Jag tar en liten paus och omgrupperar mig under helgen för att sedan kunna göra en nystart på måndag - nu dj-lar ska det bli ordning av!


Kommentarer
Postat av: Anette

Bra tänkt Agneta! Men kan du göra menyerna lite liiite större så kan jag kopiera och köra samma lista rakt av? Så slipper jag tänka. Brukar själv försöka planera men det faller ibland...oftast för att det blir rester som man kanske kan äta nästa dag....sen förskjuts allt...och så missar jag vad skolan serverat samma dag och så kanske jag tänkt göra det samma till middag...det vill inte barnen...

2008-08-16 @ 00:48:23
Postat av: Åsa

Maila mig recepten på Tacosoppa och Fylld tortilla - jag behöver all hjälp jag kan få.



P.S. Stort tack för senast. D.S.

2008-08-25 @ 21:24:18
Postat av: Agneta

Anette och Åsa;

Tacosoppa - 4port.

Fräs 400g köttfärs och riv en gul lök och blanda i. Mosa färsen med gaffel för att den ska bli finare. Blanda i ett par kvistar hackad färsk timjan samt en påse tacokrydda.

Skala och tärna 4 potatisar och koka 1,25 liter hösbuljong (ca 7-8 minuter). Rör i färsen och få ett snabbt uppkok. Snabbt och supergott (helst med en klick creme fraiche i tallriken)!!!!

2008-08-29 @ 10:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0