Back to verkligheten

Efter en riktig Pripps Blå-sommar och mer än 200 mils bilande är vi nu hemma igen. Jag är såååå lycklig eftersom jag lyckades pricka av allt på min semesterlista - umgås med min kära lillebror, stugvistelse (Vadstena), sommarpittoreska småstäder med kullerstensgator (Vadstena och Sigtuna), en hel massa badande (Vättern och Mälaren), en kort cityshopping (dock aaaalldeles för kort) samt att få träffa mina älskade gamla kompisar Carina och Jenny igen och samtidigt få chans att fira super-Jenny på hennes födelsedagspicknick i Tantolunden.

Med fyra, allt annat än välluktande, väskor med otvättade kläder har vi nu kommit hem igen - något som kändes jättehärligt och vilsamt ända till i morse, då vi återigen fallit offer för de där förb dj-la skitungarna i grannskapet. Natten till söndag hade nämligen (med 99,9% sannolikhet) de där 13-åriga gangstrarna återigen så omtänksamt dekorerat vårt hus med ägg, denna gång på såväl fram- som baksida. Vi gjorde en polisanmälan men jag misstänker att våra terrorister (som nu gått över till skadegörelse) knappast betraktas som samhällets fiende nr 1 av Västerbottenspolisen och de kommer sannolikt inte att utreda vidare (trots att vi berättade att det hänt förut och att det då utan tvivel skedde från grann-tjejens balkong, samt gav namnet på dessa grannar). Vi fick ställa oss och skrubba bort de förb äggen själva som en trevlig liten Välkommen-hem-present...*suck* - jaha, då var väl semestern slut för den här gången....


RSS 2.0