Bloody hell!

Nu börjar jag bli förbannad på riktigt!
Den hett efterläntade iphone-avin kom igår och jag sprang (naturligtvis) direkt och hämtade ut den.
När jag slitit upp förpackningen tog det mig några minuters googlande innan jag lyckades lista ut var f-n man stoppar in simkortet, varpå jag upptäcker att det inte funkar. Efter ytterligare googlande inser jag att mitt simkort tydligen inte är ett 3g simkort och att jag måste beställa ett sådant från telia och vänta ytterligare någon vecka på leverans.
Eftersom jobbmobilen har ett 3g-simkort slet jag ju naturligtvis ut även det och tryckte in det i iphonen, men den vägrade kännas vid min pin-kod - "fel kod" blev det hela tiden. IT-killen på jobbet kom och hjälpte mig men trots att jag tryckte in rätt kod stod det "fel kod" och telefonen spärrades.
Efter ett tag gick det upp för oss att jag hade blandat ihop korten och lyckats spärra både privat kortet och jobbkortet - han kunde låsa upp jobbkortet och privatkortet (som var ett 3g-kort men ändå inte funkade av någon anledning) måste nu låsas upp av en puk-kod som jag hoppas de kan fixa på telia-butiken.

Jag är såååååå trött...........

Läget i siffror

12 (Antal veckor jag gått och längtat efter en iphone)
8 (Antal veckor som passerat efter att jag svalt mitt missnöje med telia och gått in i butiken för att ställa mig på kö)
6 (Antal veckor sedan jag ledsnat på telia-butiken och istället beställde en iphone på telia.se)
2 (Antal samtal jag fått från teliabutiken om att min telefon finns att hämta)
0 (Antal telefoner som telia.se aviserat till mig)
1000 (Min frustrationsnivå just nu, vilket beror på att jag inte kan avboka min online-beställning utan tvingas säga nej till telia-butikstelefonen och istället vänta på leverans från telia.se!!)

Bloody telia.se!

 


Finn fem fel

Istanbul - 25-30grader och strålande sol
Umeå - 9 grader och ingen sol så långt ögat kan nå

Istanbul - drinkar på vännen H´s uuunderbara balkong med utsikt över moskéerna, sultanpalatset och bosporen
Umeå - mjölk utspillt över matsalsbordet

Istanbul - Gran Bazaar med km efter km med små butiker och prutbara prsier
Umeå - Ica Maxi

Istanbul - semester, avkoppling och supertrevligt sällskap
Umeå - 3 fulla tvättmaskiner, odiskad disk i drivor (efter svärfars barnvaktande) samt överfull jobb-mailbox

Istanbul - fantastisk mat
Umeå - snabbmakaroner och mamma scans köttbullar




Tack för en supermysig vecka, H!!!



Att-göra-listor

Jag älskar struktur...eller kanske snarare illusionen av att vara strukturerad.
Imorse satte jag mig t ex ner för att skriva en att-göra-lista inför Istanbulresan i morgon bitti;

* Bokningsnummer (jag har nämligen bokat och betalat flygbiljetterna men har inte skrivit ut något kvitto så jag måste nu gå igenom min inbox i jakt på bokningsnumret)
* Pass (behöver man tydligen utomlands har jag hört och jag är säker på att mitt fortfarande är giltigt, jag ska bara hitta det först)
* Jobbresor (jag måste hinna göra två jobbrese-beställningar innan jag sticker iväg imorgon bitti)
* Skokvittot (mina nya vinterstövlar tappade ett spänne efter bara en vecka så jag lämnade tillbaka dem till Nilson men de vägrade att laga dem om jag saknade kvitto. Eftersom jag inte hittar det måste jag alltså hitta VISA-transaktionen på internetbanken och skriva ut den)
* Lura på två stackars kollegor varsitt uppdrag som jag fått att lösa denna vecka och inte har någon möjlighet till från utlandet)
* Ladda mobilen (för det är ju kul att typ kunna vara anträffbar och ha möjlighet att kontakta Helen, som vi ju ska bo hos i veckan)
* Hämta DVD-spelaren som ääääntligen är färdiglagad efter 2,5 år...känns det som)
* Skälla ut Telia för att de inte har levererat ngn iphone 3gs till mig ännu.

..och utanpå det har jag ju jobb att göra också

Nödvändigheten av denna lista så nära avresetiden kan ju i och för sig ge en antydan om att jag inte är så himla strukturerad som jag vill tro, men listan i sig är ganska snygg - den är noggrant handskriven i punktform på ett snyggt papper.
Min strukturförmåga skulle också kunna ifrågasättas genom det faktum att jag hitills inte avverkat en enda punkt på denna lista men jag har faktiskt städat skrivbordet och lagt fram listan bredvid tangentbordet så att vem som helst har kunnat kliva in i mitt rum och börja beta av den(!!!)

Det är alltså egentligen inte jag som är ostrukturerad - det är ju alla andra ju!


Bekännelse och ursäkter

Jag vet, jag vet - jag är en oansvarig och opålitlig bloggare!

Jag stack iväg på en jobb-grej för två veckor sedan, följt av ytterligare en jobbgrej och sedan en till....och sen så har det varit regnigt och trist....och sorgen över iphonen som vägrar låta sig levereras har varit för tung...och sen har det säkert varit något slags strömavbrott någonstans där i mitten också.
Sådärja - nu var hela min lista på ursäkter avklarad. Har ni några fler så får ni gärna skicka in dem, ju fler desta bättre!

Nu ska jag skärpa mig och bli en mycket pålitligare och lojalare bloggare....så fort jag kommer hem från min Istanbul-semester, vill säga.....


Och vinnaren är....

....radhus nummer 1!!

I´m in lo-ove
with a radhus på Hagaaa
even though it hurts.
And I don´t care if I lose my mind - I´m already cuu-ursed....

...och vi som inte ens hade funderat på att flytta!
Jaha - nu blir det till att testa smärtgränsen rejält för 2,8 miljoner kommer inte att räcka eftersom nästan 20 personer hade anmält sig för visningen trots det höga utgångspriset.

...och kan man egentligen sätta ett pris på äkta kärlek?
(hm - jag undrar om det argumentet funkar med banken)

..och på tal om porrigt

Jag har länge varit störd över alla löjliga bebis-dockor med tillbehör som blöjhink, bär-sele och gå-stolar. Varför ska alla småtjejer bara leka mamma - finns det inga andra kvinnliga förebilder. Då såg jag den här monstrositeten;


Porr-skräck

Vissa är rädd för ormar, spindlar och småkryp medan andra aktar sig väldigt noga för höjder, vatten eller öppna platser. Jag lever i ständig skräck för att se för porrig ut;

Är det porrigt att vara barbent i knäkort klänning och högklackade stövlar?

(Om svaret är Ja tvingas jag knyta koftan runt benen och cykla hem direkt)


RSS 2.0