Ojdå...

....jag somnade visst till i en vecka eller två, där. Men nu har jag vaknat igen.
Jag har ofta lite för höga ambitioner...eller i alla fall för höga för mig. Min ovilja att lära känna mina begränsningar manifesterar sig i mängder med receptböcker (som jag har för avsikt att "laga mig igenom" men knappt ens öppnar), pedagogiskt färggranna mappar där jag har för avsikt att sortera alla mina jobbpapper på ett synnerligen strukturerat sätt, måste-stryka-högar som jag för länge sedan slutat oroa mig över, eftersom jag - klurigt nog - gömt bort de i en låda och nu även min varje-dag-blogg, som säkert kommer att tas ner från portalen när som helst pga inaktivitet.
I brist på någon låda att knövla ner bloggen i, så tvingas jag nog skärpa mig lite och börja skriva lite intressanta iakttagelser och publicera några skojiga bilder.....fast inte just idag ;-)

Nyttigt engagemang

Entourage var inte sådär mysigt bra som jag trodde att det skulle vara. Det handlar om en ung skådespelare som fått alldeles för mycket uppmärksamhet och pengar alldeles för tidigt. Hans följe - hans Entourage - består av hans tre gamla kompisar som även de har fått tillgång till för stora resurser.
Jag förväntade mig att känna sympati för de här fyra killarna och liksom börja hålla tummarna för att det ska gå bra för dem, men de är så himla omogna, bortskämda och slyngliga att man bara vill slå till dem hela tiden. Eftersom det påstås vara nyttigt med engagemang så måsta jag nog fortsätta kolla - nu hållar jag tummarna för att det ska gå dåligt för dem så att de tvingas skärpa till sig.
Dessutom gillar jag verkligen Jeremy Piven och hans artist-agent är riktigt rolig. Onsdagkvällarnas tv-utbud kanske inte är så döda ändå.

 
Entourage2Entourage


Tv-torka

Hah - klockan är nu efter 21.00 och jag sitter inte framför tv:n. Onsdagar är nu döda för mig som tv-kväll. Japp, jag har äntligen gjort allvar av mitt hot att bojkotta Lost. Två säsonger var alldeles för mycket för en serie som endast skulle räcka i 12 avsnitt, och den tredje säsongen kändes bara tjatig och trist. Nu har jag alltså en hel kväll att göra andra saker på, som att......som att..... tja, läsa en bok, blogga, göra ansiktsbehandlingar eller
Shit - Entourage har ju redan börjat och jag blev så sugen att se det sedan min kompis J nämnde det i ett mail - måste springa!!!

Infektioner och onödigheter

Efter en veckas ekande tystnad i cyberrymden är jag tillbaka igen. Jag brukar ha ganska tunna ursäkter för mina allt glesare inlägg, men denna gång har jag mer på fötterna - vi blev attackerade i vårt eget hem(!!!) Jag satt och skrev förra inlägget i lugn och ro när det började ploppa upp varningar från Internet Explorer-listen längst ner; "Varning! Ditt virusskydd är lågt!" eller "Du kan ha blivit infekterad av Spyware" osv. Varningarna kom tätare och tätare och jag uppmanades att klicka på en "antispyware-länk" men gjorde inte det. När jag sedan gick tillbaka till mitt skrivbord så var den gamla bilden ersatt med en knallblå bakgrund med orden "Warning (i rött)" och "You have been infected!" Det var då jag klickade på den där länken och då blev det ännu bajsigare. Våran snälla kompis kom hit och fixade det och jag fick ta skulden för "infektionen". Jag tycker dock inte att det bara är mitt fel - det var ju en massa knas redan innan jag klickade på länken, ju!

Nåja - jag har i alla fall lärt mig att inte klicka på några hotfulla länkar i fortsättningen.


Jag är varken ekonomisk eller organiserad. I stort sett varje gång jag är nere på sta´n så sugs jag liksom in i någon butik som tvingar mig att köpa något onödigt. Idag var det en tweedkjol och ett stickat linne (något som jag inte var på jakt efter och definitivt inte behöver...eller...tja, inte linnet i alla fall). Eftersom jag är så himla impulsig och oplanerad känns det skönt att läsa om ännu värre köp. Detta kan t ex knappast betecknas som en absolut nödvändighet.

Och jag vet inte heller om det är så himla akut med svindyra märkeskläder till småbarn - kräks dom aldrig, tro? Och vad gör Charlotte om de vill äta? Det finns ju ändå en liten risk för att de spiller på sig - kan man tvätta en Guccitröja och ett par Replayjeans i 60 grader?

Nä, jag är nog ganska ekonomisk ändå när jag tänker efter ;-)


Oärliga väskor

Såg ett foto av innehållet i "style-experten" Sofie Fahrmans väska på Aftonbladets webb och jag tyckte det kändes lite oärligt att väskan endast innehöll rena och oanvända märkessaker. Hon har också varit duktig på att poängtera att hon bor i New York. Under bilden finns allt innehåll listat och beskrivet som t ex nr 2. Diors fuktspray är räddningen i en varm storstad eller nr 3. T-shirt köpt i New York (för säkerhets skull står det även New York på tröjan). Av väskans innehåll framgår också tydligt att hon har ett jätteviktigt
high-profilejobb som "modeexpert" genom nr 4. Anteckningsblock där jag kan skriva ner alla trender jag snappar upp under veckan eller nr 9. Perfekt bok där jag kan skriva ner restaurangrecensioner, nr 15. Under veckan är det mycket fester och jobb så då gäller det att ha en bra concealer/foundation - Perfect
Touch, ca 395 kr, YSL
samt nr 18. På visningarna är det höga klackar som gäller men på väg dit och hem är det platta - 438 kr, Accessorize.
Sofis skräp

I min väska ligger mycket få märkesgrejer och inget som vittnar om ett liv i jetset och glamour;
En påse från Åhlens innehållande strumpor i strlk 22-25 till Ella (köp 3 par för 69kr), en massa läppstift i konstiga färger, en anteckningsbok där jag - istället för uppsnappade trender - skriver att-köpa-på-Hemköp-listor, ett halsband som jag köpte på Guldfynd idag och som jag tar av mig och gömmer undan
innan jag kommer hem eftersom min man börjar ledsna på allt krafs jag impulsköper, en ask Läkerol, en ask Bafucin som jag glömt att ställa in i medicinskåpet, en gammal men oanvänd servett från Waynes, ett paket näsdukar från när jag var förkyld som jag glömt lägga undan, ett vinrött kuvert med utgångna massagepresentkort *skäms,skäms*, en lista på träningspass som jag tog när jag var på Pilates i tisdags och lyckades inbilla mig att jag skulle börja träna flera ggr/veckan, Nikotintuggummin som jag blivit helt beroende av, min privatmobil, en impulsköpt halsduk som jag inte hittar något användningsområde till, mina vantar, en penna, ett läppstiftsprov från Body Shop, plånboken samt kvittot från Guldfynd (där jag utöver halsbandet även köpte ett grönt armband och en klocka som tillsammans bara kostade 200 kr). Det enda någorlunda snygga jag bär runt på är min vita jobb-telefon i det nya glittriga skalet.
Min väska
F-n vad jag inte gillar 20-åringar med glamourjobb i New York ;-(



Stugstängning och garderobsfynd

Den hektiskaste (ja, jag vet att det inte är ett riktigt ord) veckan på mycket länge avslutades med den första helgen hemma på länge.
Stugan är nu nattad och klar för vintern och vi kan börja såsa bort helgerna på hemmaplan istället. Det var inte få saker att tänka på vid vintringen - båten ska upp och motorn ska in i förrådet, alla trädgårdsmöbler ska in (och det var inte lite), vattentanken ska tömmas så att inte vattnet ska kunna frysa i ledningarna med sprickor och vattenskador till följd, T-röd ska hällas i alla avlopp/slaskar/duschar/toalett av något skäl jag inte kommer ihåg, presenningar ska läggas över de utemöbler som inte ryms inomhus samt över den
upp-och-nedvända båten samt över ingången till uterummet. Tydligen hade de förra ägarna vid något tillfälle upptäckt mus-lort i huset och föreslog därför att vi skulle lägga ut råttgift. Vi hittade dock inget råttgift i förrådet så vi struntade i det. När vi kommer tillbaka nästa vår har de säkert tagit över hela huset, släpat in högar av söndertuggade fåglar eller vad det nu är de äter, lämnat muslortar över hela golvet, gnagt sönder alla ledningar samt spridit såväl pest som kolera över hela området....*suck*
Nåväl - de problemen får vi ta när de kommer. Nu är sommaren i alla fall definitivt slut och hösten är här. Hösten betyder förutom inhandling av nya roliga mappar, block, pennor och gem till jobbet (jag är en
kontorsmaterielsnobb så jag låter jobbets trista lager vara ifred och köper eget) så har affärerna plockat fram höstsortimentet. Jag har snabbkollat lite, men blev inte så imponerad. Jag kanske får prova second hand istället. Det skulle ju vara kul med en ny trevlig party-outfit;

cher

RSS 2.0