Autosvar - min nya bästa kompis

Tillbaka på jobbet igen med en hel del att jobba undan denna vecka. Så fort jag försöker kontakta andra människor möts jag dock av deras smått skrytiga autosvar;

"Jag har semester v28-v32. Återkommer måndag 10/8. Trevlig sommar!" eller något liknande.

Jag ser nu stora outnyttjade användningsområden för mailens autosvar och funderar just nu över att lägga in

"Jag har inte tid att läsa ditt tråkiga och - förmodligen - krävande mail just nu utan föreslår att du kontaktar någon annan istället."

Här kan man ju också med fördel passa på att namnge semestrande (eller på annat sätt jobbiga) kollegor och föreslå att avsändaren istället kontaktar dessa "experter" som säkert skulle vara till stor hjälp i ärendet.

Glöm inte att bifoga deras hemtelefon och privatmobil-nummer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0