Månadens uppdrag: Betala en resa

Jag bokade en Gran Canaria-resa i juni och för att kunna avsluta bokningen fick jag välja mellan direktbetalning med Visa eller delbetalningar. Eftersom jag just då inte hade den summan på kontot tvingades jag välja delbetalningar.
När jag för 2 veckor sedan fick min andra delbetalningsfaktura försökte jag istället betala hela beloppet på en gång;

Först ringde jag Kreditor (som är företaget som hanterar delbetalningarna) och efter tre olika samtal hittade jag äntligen någon som kunde svara på min fråga. Det visade sig att de bara fick månatliga uppdrag från reseföretaget och kunde inte sammanställa en slutbetalning, utan hänvisade mig istället till sin uppdragsgivare Travelpartner, då det tydligen är dessa som ansvarar för räkningarna.
Eftersom jag lessnade på Travelpartners  telefonkö efter 35 minuter bestämde jag mig för att maila.
Tre mail till olika "kundservice-centers" på Travlepartner genererade totalt 0 svar men det fjärde mailet gav betydligt bättre avkastning. Det visade sig att de inte alls kände igen mitt namn eller bokningsnummer och kunde inte "hjälpa mig" att betala. De hänvisade mig istället till Ving.
Jag har mailat min fråga men har inga större förhoppningar längre.

Som extra bonus har jag fått en påminnelseavgift för att jag inte betalat den senaste delbetalningen i tid (den som fick mig att påbörja mitt försök att betala hela summan).


Vings motto - vi vill inte ha dina pengar (så försök inte ens!)

Kommentarer
Postat av: Anette

När åker du till Kanarieöarna? Härligt!

2009-08-12 @ 08:59:30
Postat av: Anonym

Lördagen den 7/11 lyfter vi - det känns underbart att äntligen ha en anledning att längta till november!

2009-08-12 @ 13:07:02
Postat av: Anette

Jamen då ses vi där :-) jag är där 10-17/11. Var ska ni bo?

Jag flyger från Sthlm, antar att ni flyger från Umeå, dom flyger lördagar. Sen hade jag "oturen" att det blir mellanlandning med övernattning i Barcelona på hemvägen. He he! Hinner dricka cava med Britti :-)

2009-08-12 @ 14:11:30
Postat av: Agneta

En kväll i Barcelona - stackars dig ;-)

Vi bor i Arguieguin - ni då?

2009-08-12 @ 19:19:49
Postat av: Anette

Alldeles i närheten av er: Anfi Tauro (du kan googla det). Ligger nära Arguinigin och Mogán.

2009-08-12 @ 23:13:58
Postat av: Agneta

Supernajs! Ska vi träffas på en drink eller två?

...fast vi kan ju ta en AW innan det också, förståss...

2009-08-13 @ 15:03:47
Postat av: Anette

Absolut, vi får värma upp med en AW innan och sen kan vi ta en AB (After Beach). Härligt!

2009-08-14 @ 08:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0