Julkort - en bekännelse

Inför julen kryper de fram, de där superorganiserade, välplanerade och omtänksamma typerna.
De börjar med att på fikarasterna på arbetsplatserna sitta och ondgöra sig över att de ännu inte rullat köttbullarna/bakat sina 11 sorters julkakor/pressat syltan (eller vad man nu gör med den) fastän det "redan" är början av december. När vi sedan börjar närma oss lucia är - såklart - alla julklappar färdiginköpta och huset städat (och kanske gärna lite jul-renoverat också).
Sen börjar det dimpa ner julkort i brevlådorna hos oss oorganiserade vanliga dödliga - egenhändigt och omsorgsfullt ihop-pysslade julkort, gärna bestående av ett 10-tal smådelar som anpassats till julkortsmottagaren, som då tvingas sitta där med skammens tårar brännande under ögonlocken och sista-minuten-paniken växande i magen.

...eller så kan man göra som jag - mina julkort ser inte ut så här;


...och inte har jag anlitat någon fotograf som tagit softade bilder på mina barn och mig själv i div stela poser;


...och inte heller drar jag på mig tajta superkorta klänningar och försöker posera sexigt i ett fönster;


Nej, jag köper mina i 10-pack på ICA Maxi med förtyckt hälsning och skickar dem den 22:a.
..och innan ni börjar rulla med ögonen och sucka över min oengagerade stil - jag vet att jag inte är ensam!
Numera tillverkas det förtryckta Gott Nytt År-kort för oss som inväntar årets skörd och "replajar" på den i mellandagarna, sådeså!

Men jag vet att en vacker dag är det vi som bestämmer reglerna, en dag är julkorten utrotade för evigt och det är bara Gott Nytt År-korten som gäller....och då är det jag som väntar in dessa och sedan springer ut och köper God trettonhelg-kort som replaj!

Kommentarer
Postat av: Vännen J

Av oss får ni inga julkort heller. Vi tänker på våra vänner, att dom antagnligen mår bättre av att a) få känna sig bra när dom skickar

b) slippa känna sig dåliga när dom inte skickar, eftersom vi inte heller gör det.

Men nu när vi ändå är inne på ämnet: god jul och gott nytt år min kära, och så även till resten av familjen.

Kram J

2009-12-23 @ 09:08:53
Postat av: Agneta

...och en synnerligen god jul önskar jag även dig, älskling!

2009-12-23 @ 13:27:23
Postat av: Maria

<3 bloggbesokare.se

2012-11-02 @ 09:05:18
URL: http://www.bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0