Ordnung und dizipline...

..(eller hur det nu kan tänkas stavas på tyska)
Jag älskar regler, ordning och när alla gör samma sak samtidigt - ok, jag är svensk men tänker inte be om ursäkt för det.

Det har sina fördelar att arbeta på en myndighet i världens ordningssammaste land;
Imorse stod det en adventljusstake på mitt skrivbord när jag kom in på jobbet - vaktmästaren hade bytt ut alla trasiga lampor och gått runt hela huset och ställt ut ljusstakarna så att de skulle kunna stå och lysa i fönstren den 1/12 - inte en dag före eller efter!

Guuud vad jag älskar Sverige ibland (...eller ganska ofta, egentligen)!

...synd bara att de inte delade ut julkalendrar till alla anställda....

Jag får hoppas på gemensam lucköppning vid fikat, istället(!)

Kommentarer
Postat av: Iphone P

Grattis! Vad lycklig du måste vara. Jag har inte fått någon adventsljusstake till något av mina fönster i modulen. Men så skiner solen här fortfarande en bra stund efter kl.tre på eftermiddagana. Så det behövs ju knappt några extra lampor(surt sa räven). Har vi tur kanske det kommer en snygg App med adventsljus och lite stämningsfull musik.

2009-12-01 @ 15:10:16
Postat av: Agneta

Ha - I´m way ahead of you.

Jag har plockat ner en snowglobe-app som man kan skaka på så att snön yr ;-)

2009-12-02 @ 09:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0