Glada nyheter...men först lite gnäll, såklart

Nu sitter jag på jobbet ännu en helg och försöker hets-jobba klart det sista innan måndag eftermiddag. Det hade varit mycket lättare om jag bara sluppit den lokala chefen (obs! inte min chef) som kommer förbi eller ringer eller mailar tomma meddelanden med arga ämnesrader stup i kvarten och kräver att få läsa rapporten innan vi presenterar den på tisdag. Jag har då använt följande argument;

* Jag är inte klar utan måste jobba hela helgen för att få ut den till på tisdag

* Vi hade en 2-timmars-briefing senast igår - fredag - där jag gick igenom alla siffror och utvecklingen i alla branscher och förberedde henne på vilka frågor hon kommer att få.

* Hon har fått allt jag skrivit hitills inklusive listan på bristyrken och den 4-sidiga sammanfattningen av rapporten (inkl tabeller)

..och sist men inte minst;

* Hon behöver inte läsa något - det är vi utredare som samlar in material, analyserar och gör beräkningarna, skriver rapporten samt gör bildspelet, håller presentationen och svarar på frågor om den. Hennes jobb är bara att vara där och svara på ev frågor om sin egen verksamhet. 

...men det är tydligen helt irrelevanta argument så idag har jag ytterligare två arga ämnesrader i mailen *suck*

Den glada nyheten var att kortet äntligen landade i brevlådan igår - MQ-rean börjar på onsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0