I work hard and I shop hard...

Lilla E hade feber imorse och för att hinna med MQ-rean innan J skulle sticka till jobbet så hojade jag iväg till rea-trängseln redan före 0700. Det var knökat av folk och långa köer till såväl provrummen som kassan, men jag hetsade runt och hann slita åt mig en hel del i alla fall. Den supersnygga vita korta kavajen med svarta band fanns i rätt storlek, liksom två snygga skärp och två vit-orangea kortärmade tröjor. Efter lunch hann jag förbi rean igen och hittade ett par vita brallor (jag hade ingenting annat som passade till de två orange-vita tröjorna)!
Det blev också ett par vita jeans på Esprit-rean vägg-i-vägg samt en enkel vit topp.

Det är inte lika kul att prova sommarkläder som det är att prova vinterkläder. Jag vet inte om de mixtrar med ljuset i provrummen inför sommarsäsongen men hjälp vad tjock och vit jag var helt plötsligt, helst överarmarna! Jag ska gå ner i träningslokalen senare och försöka göra armhävningar på vibrationsplattan som står där - 10 minuter borde väl räcka för att bli sådär snyggt vältränad på armarna....eller?

Det är komplicerat det där med vikt och träning och inte blir det lättare av oförstående män. Jag och min man såg ett tv-program där en överviktig och en underviktig kvinna skulle följa varsin diet för att gå ner/gå upp i vikt och få ett bättre BMI. Min man blev så imponerad av den underviktiga kvinnan - hon var hängiven marathonlöpare och sprang i flera av de största marathonloppen i världen. Hon ville gå upp i vikt för att bli starkare och J sa att han tyckte det var så attraktivt med kvinnor som tränar för att bli starka och bra istället för att få en snygg figur(!)
Jag tog inte åt mig alls för jag är ingen av de där typerna, men jag kan inte låta bli att fascineras över hur clueless män kan vara ibland (eller ganska ofta egentligen)!
Jag är nämligen definitivt inte en sådan som tränar för att springa marathon. Inte är jag heller någon som tränar för att bli smal (vilket jag är övertygad om att de flesta tränande kvinnor gör). Jag är en sådan som gärna skulle vilja börja träna för att bli smal men är för lat (vilket jag säkert har gemensamt med en absolut majoritet av kvinnor).

Min energi räcker inte till att träna - jag blir helt slut bara av att gå runt och klaga på att jag är för tjock ...och förresten - skulle jag gå ner i vikt nu, så passar ju inte mina nya kläder(!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0