Man måste alltid jämföra...

..som Ingemar hela tiden sa i Mitt liv som hund.
Jag har en kompis som alltid bräcker mig på glamour/jetset/lyckad karriär-skalan...vilket i och för sig inte kan vara så himla svårt..men ändå..
Hon bor i Istanbul och jobbar med jätteviktiga samhällsfrågor. När hon har semester åker hon skidor i alperna, golfar i Spanien eller åker till någon söderhavs-ö och slappar.
Jag försökte "bonda" med henne en gång och klagade över den jobbiga säkerhetskontrollen vid mina frekventa tjänsteresor. Jag tänkte att hon skulle känna igen sig, men nä - hon hade inga problem sa hon. Det visar sig att hon har diplomatisk immunitet och inte ens behöver gå igenom säkerhetskontroller(!!!)
När vi pratade semester för någon vecka sedan tog jag tillfället i akt att skryta med min coola Visby-resa och frågade om hon ville hänga på. Hon tyckte det lät himla mysigt men kunde tyvärr inte - hon skulle till Barcelona för att kolla på U2(!!)

....vilken hopplös loser jag är......och här sitter jag kvar på jobbet efter 3,5 timme på självaste nationaldagen...*suck*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pft, vad är en dammig, bråkig, stökig, smoggig stad i Spanien, mot ett vackert, väldoftande, välgörande Visby? Och börjar inte Bono se rätt sliten ut?

Vännen J

2009-06-09 @ 09:45:43
Postat av: Agneta

Jo, du har rätt! Vem orkar åka till det där supertöntiga utlandet bara för att kolla på den där gamla gubben....stackars Helen...

2009-06-10 @ 15:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0