Ingen självömkan här inte...

...nä, jag är absolut inte typen för det ..och på tal om något helt annat  kom jag plötsligt att tänka på en gammal sång;

"I kungens stora slotts (myndigheten jag jobbar på) stora stora stora kök (mitt tjänsterum) där finns en liten, liten, liten piga

Hon alltid har så brått, för där är så mycket stök (exceldiagram i mängder, prognosapplikationer etc) och jämt ska hon för alla vackert niga

och bannor utav alla hon måste ta emot (ja, ni vet vilka ni är)

och jämt är lilla näsan så rysligt svart av sot (och snor)
Och tidigast av alla hon stiger ur sin säng

och sen går hela dagen lång uti ett enda fläng..."

Det var bara en sång jag av någon anledning kom att tänka på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0