Att-göra-listor

Jag älskar struktur...eller kanske snarare illusionen av att vara strukturerad.
Imorse satte jag mig t ex ner för att skriva en att-göra-lista inför Istanbulresan i morgon bitti;

* Bokningsnummer (jag har nämligen bokat och betalat flygbiljetterna men har inte skrivit ut något kvitto så jag måste nu gå igenom min inbox i jakt på bokningsnumret)
* Pass (behöver man tydligen utomlands har jag hört och jag är säker på att mitt fortfarande är giltigt, jag ska bara hitta det först)
* Jobbresor (jag måste hinna göra två jobbrese-beställningar innan jag sticker iväg imorgon bitti)
* Skokvittot (mina nya vinterstövlar tappade ett spänne efter bara en vecka så jag lämnade tillbaka dem till Nilson men de vägrade att laga dem om jag saknade kvitto. Eftersom jag inte hittar det måste jag alltså hitta VISA-transaktionen på internetbanken och skriva ut den)
* Lura på två stackars kollegor varsitt uppdrag som jag fått att lösa denna vecka och inte har någon möjlighet till från utlandet)
* Ladda mobilen (för det är ju kul att typ kunna vara anträffbar och ha möjlighet att kontakta Helen, som vi ju ska bo hos i veckan)
* Hämta DVD-spelaren som ääääntligen är färdiglagad efter 2,5 år...känns det som)
* Skälla ut Telia för att de inte har levererat ngn iphone 3gs till mig ännu.

..och utanpå det har jag ju jobb att göra också

Nödvändigheten av denna lista så nära avresetiden kan ju i och för sig ge en antydan om att jag inte är så himla strukturerad som jag vill tro, men listan i sig är ganska snygg - den är noggrant handskriven i punktform på ett snyggt papper.
Min strukturförmåga skulle också kunna ifrågasättas genom det faktum att jag hitills inte avverkat en enda punkt på denna lista men jag har faktiskt städat skrivbordet och lagt fram listan bredvid tangentbordet så att vem som helst har kunnat kliva in i mitt rum och börja beta av den(!!!)

Det är alltså egentligen inte jag som är ostrukturerad - det är ju alla andra ju!


Kommentarer
Postat av: \|/ Iphone P

Snygg lista, nu förstår jag mer. Ta det bara lungt och räkna sakta till tio! Skit i allt utom pass och B-nummer! Du löser det!

Ha det så bra i Istanbul.

2009-09-22 @ 14:41:07
Postat av: Rosa

Ja just det, du ska till Istanbul.

Var försiktig. Du minns väl mins o-lustiga berättelse härom månaden.

Jag ser fram emot en härlig reseberättelse sen!!

Det ÄR vackert där borta,,,

2009-09-22 @ 15:00:36
URL: http://rosa.blogg.se/
Postat av: Agneta

Tack P ;-)

Jo jag fick ge mig och stryka skokvittos-utskriften, dvd-spelarhämtaren samt utskällningen av Telia - det fixar jag när jag kommer tillbaka.

..och Rosa - det blir nog inte lika läskigt för oss, hoppas jag(!!)

2009-09-22 @ 17:14:26
Postat av: JB

Struktur och prioriteringar verkar vara vägen till himmelriket, jag måste lära mig mer av den varan. Att börja skriva listor, kan det vara första steget?

2009-09-23 @ 15:24:28
Postat av: Annika

Aporopå vinterstövlar! Vad hittar jag, när jag INTE snokade i den kvarglömda papperspåsen från Hallebro förutom din brors sängkläder?.. Dina vinterstövlar! När när man väl blivit stor och börjat arbeta, ja, då får man råd till smör på brödet...vintertövlar varje år?



God rejse og alt det der til jer - og vær nu opmærksom på vandstanden, hvis den nu skulle gå hen at stige igen, glem ikke pas.

2009-09-23 @ 19:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0