Finn fem fel

Istanbul - 25-30grader och strålande sol
Umeå - 9 grader och ingen sol så långt ögat kan nå

Istanbul - drinkar på vännen H´s uuunderbara balkong med utsikt över moskéerna, sultanpalatset och bosporen
Umeå - mjölk utspillt över matsalsbordet

Istanbul - Gran Bazaar med km efter km med små butiker och prutbara prsier
Umeå - Ica Maxi

Istanbul - semester, avkoppling och supertrevligt sällskap
Umeå - 3 fulla tvättmaskiner, odiskad disk i drivor (efter svärfars barnvaktande) samt överfull jobb-mailbox

Istanbul - fantastisk mat
Umeå - snabbmakaroner och mamma scans köttbullar




Tack för en supermysig vecka, H!!!



Kommentarer
Postat av: JB

Vad har du emot Istanbul?

2009-09-28 @ 12:27:18
Postat av: Agneta

Haha!!

...nä precis - det är bara den akuta bristen på utspilld mjölk, ica maxi och blåsiga, regniga och svinkalla måndagar som är problemet. Annars var det väl ok, antar jag...

2009-09-28 @ 13:04:57
Postat av: Vännen J

Grymt längt! Nästa gång åker vi tillsammans!!!

Fick "äckel-sms" från Vännen H när hon satt på trappan utanför sultanpalatset i solen och väntade på er. Själv låg jag då i förkylningsfrossa efter värdelös jobbdag. Men vad är väl en bal på slottet?

2009-10-06 @ 17:22:17
Postat av: Agneta

Mycket bra idé, J - vi dumpar männen och sticker till Istanbul själva nästa gång!!!

Förresten - min superfantastiska nya mobiltelefon har inte lyckats hitta dit mobilnr, bara för att jag inte sparat detta på sim-kortet. Jag har flera ggr använt röststyrningen och sagt "Ring J", "Sms:a J" men det har inte funkat. Jag kanske måste ladda ner ngn app för det?

...eller så kanske du kan sms:a mig så att jag kan lägga in dig...

2009-10-09 @ 12:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0