Opolitisk måndagslista

Missade, bittert nog, partiledardebatten igår men det är Ok för idag känner jag mig sjukt opolitisk.
...om politik är att vilja, alltså.
Idag vill jag nämligen ingenting och vissa saker vill jag ännu mer ingenting än andra.

Här är min lista på saker jag absolut inte vill;
1. Ringa ett samtal till min chef och fråga vilken rapport-del jag skulle skriva denna vecka, som en tjänst till någon som inte hinner göra det.
2. Skriva denna rapport-del
3. Skriva punkt 3
4. Börja jobba på en uppgift jag fick för 2 veckor sedan och sa att jag börjat på, men egentligen inte har.
5. Städa skrivbordet från alla gamla att-göra-listor och annat skräp
6. Rensa mailen så att utrymme frigörs för mig att skicka mail igen (tyvärr kan den inte bli för full för att ta emot mail, vilket annars hade underlättat mitt jobb betydligt)
7. Prata med chefer i småland om upplägget på några halvdagarsutbildningar i februari
8. Sammanställa en arbetsmiljöutvärdering
9. Ta hand om min jääättestora strykningshög därhemma
10. Sur-blogga (roligare att blogga när man är full av positiv energi)

Jag väljer att kalla mig själv opolitisk snarare än gnällig....fast lite politisk är jag ju ändå;

Min vill-göra-lista (utan specifik ordning...förutom punkt 1 som är mest akut);
1. Dricka kaffe
2. Gå hem och kolla på Vita Huset-boxen (igen)
3. Kolla på kläder (ska inte, men vill)
4. Åka till någon cool storstad, äta och dricka gott, promenera runt och kolla på spännande saker samt shoppa!
5. Träffa min bästa J i Sthlm och umgås med henne ett dygn (minst)
6. Vinna några miljoner på lotto (eller på något annat sätt, jag är flexibel här)
7. Kryssa på Nilen
8. Kryssa i Medelhavet
9. Träffa min lillebror och leka med honom lite
10. Flytta till Stockholm (avhängigt av punkt 6)


Jag undrar vilken av dagens listor som kommer att bli avprickad först.....

Kommentarer
Postat av: Vännen J

Om man, i vill-göra listan, genomför pkt 5, så kommer pkt 1,3,4 och 9 av sig självt. Grymt effektivt sätt att beta av en att-göra lista! Hitta samma synergieffekter i måste-göra-listan du! Nä, det gick inte, eller hur? Så därför måste fokus läggas på vill-göra listan, för högst antal avprickade saker på att-göra listor, måste ju vara det man eftersträvar eller hur? Sen att det råkade bli vill-göra listan och inte måste-göra-listan är väl en annan femma. Eller?

2010-01-25 @ 13:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0