Syndabockar del 1

Jag älskar listor och har blivit totalt beroende av dem med rådande arbetsbelastning, vilken för närvarande är helt gaaaalen (infoga några obligatoriska "Stackars Agneta här).
Jag listar dagens arbetsuppgifter på morgonen men missar ofta att bryta ner dem till småuppgifter vilket resulterar i helt orealistiska att-gör-listor, vilket - när de inte hinner avverkas - i sin tur resulterar i frustration och (om jag hinner) letandet efter syndabockar.

Jag har samlat på mig en hel del syndabockar som jag kan plocka fram och använda när det kniper och är själv ganska stolt över min kreativitet här. De uppenbara syndabockarna vore ju de som gett mig uppdraget, angett tidsramar, inte levererat till mig osv men det känns lite väl uppenbart och utgör inte en tillräcklig utmaning för min det-var-inte-mitt-fel-kreativitet. Nej utmaningen ligger i att hitta mer långsökta syndabockar.
Syndabockslista del 1;
* Jobbdatorn - som syndabocksnominerats av uppenbar anledning. Uppgifterna kommer ofta in denna väg vilket ju gör den till en självklar syndabock, och så är den lite kladdig på skärmen och inte så snygg och jag skulle ha fått en ny laptop denna vecka men leveransen är försenad med flera veckor, den har börjat logga ut mig pga inaktivitet medan jag sitter och skriver i word eller fipplar runt i excel och tangentbordet är fult.
* Jobbmobilen - som också står för inflödet av nya uppdrag och också är gammal och ful, fast problemet här är egentligen inte att den är ful och dum utan att den funkar. När den ringer är sannolikheten hyfsat hög att rösten inne i luren av någon anledning vill försöka få mig att göra något åt rösten, som jag inte sällan tycker att rösten kunde ha gjort själv om rösten inte varit så förb lat och handfallen.
* Folk som bor i Holmsund och Vännäs - precis utanför mitt fönster finns nämligen två busshållplatser där Vännäs- och Holmsundsbusarna avgår ifrån och här står ofta bussarna på tomgång i 5-10 minuter medan de öppnar och stänger dörrarna stup i kvarten för att de där förb Holmsunds- och Vännäsborna tydligen inte klarar av att kliva på bussen samtidigt utan tycks kräva att kliva igenom en nyöppnad bussdörr...förresten undrar jag vad Holmsunds- och Vännäsborna över huvud taget gör inne i stan! Varför kan de inte bara stanna därute och sluta störa mig i jobbet hela dagarna med sina förb tomgångsbussar och sitt dörröppnande.

...och det där var bara ett litet smakprov på alla mina syndabockar. Listan kommer definitivt att kompletteras inom kort. Nu har Vännäsbussen precis åkt iväg och allt är lugnt och stilla i ca 20 minuter innan det är dags för Holmsundsbussens gå-på-tomgång-och-öppna-dörrar-pass börjar.
Nu är det jobbläge!

Kommentarer
Postat av: Annika Andersson-Toft

Du menar överspringshandlingar? (fritt översatt;)

2010-03-04 @ 21:12:41
Postat av: Mia

förb Vännäsbor? Tur för dig att jag bor utanför :-)

2010-03-10 @ 08:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0