Anti-shopping

Jag har kommit på en jättebra idé - istället för att bläddra runt på nätet efter supersnygga kläder man inte kan ha eller inte har råd med, kan man kolla på skitdyra och skitfula grejer man absolut inte vill ha och som man inte heller har råd med(!!!)

Den här väskan vill jag t ex absolut inte ha Det finns tydligen ett märke väskor som heter Cuffz och som, mycket riktigt, har handbojor som inslag på alla sina väskor - läskigt va?! Observera priset - $638, vilket säkert innebär 8-9000 SEK med frakt och allt!

Den här glittriga boleron för $132 var inte heller så himla snygg, precis.

Och den här lilla jackan i glitter-rosa med volanger tror jag nog också att jag hoppar över - trots att den reades för endast $220(!)

Och hur rik jag än blir tänker jag aaaaaldrig köpa den här dammvippe-liknande kjolen (för endast $396).

Hmmm...det var faktiskt kul med lite anti-shopping, fast det är klart - det går ju inte att komma ifrån att det finns en hel del vill-ha-grejer också. För vem skulle inte vilja kunna gå omkring med (och se snygg ut i) denna läckra blus:

 VSblus1

Och nog skulle jag kunna tänka mig att gå omkring och se så här rå-snygg ut på jobbet:

VSjobb

...eller kanske sitta och låtsas-anteckna på personalmötena iklädd denna lilla ensemble:

VSjobb2

 

...och här är en klänning som blir jätteläcker med en snygg figursydd kavaj (jag lider av akut överarms-skräck, så jag föredrar långärmat)

Till denna klänning måste man ju - naturligtvis - ha ett par snygga stövlar

..eller om man vågar prova något färgglatt kanske dessa skulle vara roliga.

 

Nä, men gud vad löjligt dåligt det gick med mitt anti-shoppingförsök - det blev ju fler snygga grejer än fula, ju! Ja, jag får väl erkänna - jag är skitdålig på anti-shopping ;-)


Kommentarer
Postat av: sterner

Nu blir jag upprörd, när ett sådant matnyttigt inlägg som ovanstående publiceras är det ingen av de miljontals läsarna som lämnar en kommentar. ovanstående blogging måste ju vara ett av vår tids största journalistiska mästerverk,kan det vara så att läsarna ännu ej har hämtat andan och bara sitter och begrundar visdomen i det???????
Skärpning alla agneta fans!!!!!!!

2005-08-10 @ 22:35:46
Postat av: Åsa

Jag tror att det är som du säger: vi är helt enkelt stumma av beundran samtidigt som vi chockas av alla hemska produkter som finns till försäljning. Och det värsta av allt är att det uppenbarligen finns människor som köper dessa väskor och kläder. Det är tur att man själv har så himla bra smak... ;-)

2005-08-11 @ 11:47:53
Postat av: Agneta

Ja, Sterner, det kan tyckas lite märkligt. Men jag kan förstå att folk inte hinner kommentera mina viktiga och pulitzerpris-nominerade blogg-inlägg. De har väl fullt upp med att läsa alla dina roliga bloggar, och skriva kommentarer på dina super-skojsiga sidor, eller hur? ;-)

2005-08-11 @ 13:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0