Days of our lives och geografitest

Ååhhh - jag är så kär i den där Siemensmobilen som jag länkade till i fredags. Det var inte så ruggigt många finesser, vilket är bra, för jag fattar dem ändå inte. En finess som jag fattade var dock att den inre displayen blir till en spegel när den inte används - fiffigt va?! Jaha - nu är det bara att vänta tills den kommer till affären. Jag har faktiskt även kollat på nätet, men den blommiga har inte släppts ännu, bara den kritstrecksrandiga varianten....*suck*...

Vera behövde debattera Days of our lives, och vem gör inte det;-)

Förra veckan blev det återigen sådär överraskande superfånigt som bara Days kan bli. På den karribiska ön, där highskolklassen är strandsatta (tror jag.....för det var väl egentligen tänkt att de skulle resa någon annanstans) fortsätter den ondskefulle Paul att smida listiga planer för att - med godtrogen hjälp av Shawn, Belle och Philip - lägga vantarna på något slags rubinhalsband som av någon anledning är gömd någonstans på ön, naturligtvis i slutet av en skattjaktsbana med ledtrådar utplacerade i oländig terräng. Samtidigt raggar Paul osmidigt på den, mer än lovligt, naiva Jan genom att påstå att han ska göra henne till fotomodell, varpå hon villigt går med på att supa till ur hans fickplunta. Den töntige Kevin blir helt plötsligt ruggigt åtråvärd genom att ta av sig skjortan och visa sina deffade bröstmuskler (Åsa påstår att Mimi och han har grovhånglat....om inte ännu mer). Samtidigt - back in Salem - har Chloe börjat umgås med Belles brorsa Brady, som nu tycks ha blivit hennes opera-coach och det fånigaste ögonblicket förra veckan var när Chloe och Brady plötsligt och omotiverat började spontan-uppföra några nummer ur musikalen Sound of music - komplett med danssteg....*suck*...äh, jag måste bara kolla vad som händer idag ;-)

...och hur sportig var jag igår då - vi åkte ut och slog en hink bollar på driving rangen, stack ut till havet och tog en picknick och sedan stack jag på ett pilatespass(!!!!!) Hur hurtig får man egentligen bli - jag måste nog kompensera lite idag genom att kolla lite på tv - det känns väldigt trist och tungt det där att tvingas sitta och såsa i soffan, men jag känner ändå att det är nödvändigt....*suck*




Geografikurs. Vad pinsamt lite jag kunde om centraleuropa, den här testen får jag nog göra några gånger till.


Shit - Days of our lives har redan börjat(!!!!!)


Kommentarer
Postat av: geografi

Är 36 av 45 dåligt????, om man lägger 1 cm fel säger de ju fel, så min egentliga poäng är 44-46!

2005-08-30 @ 17:14:10
Postat av: Agneta

Jag fick 30/45 och missade med 182 miles(!!!)
Ingen har väl någonsin klarat att lägga pytteländerna helt rätt på kartan (Monaco, Lichtenstein, Vatikanstaten, San Marino och Luxemburg)?!!!

2005-08-30 @ 21:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0