I väntans tider

Fortfarande har jag kvar min gamla skruttiga, mögliga, skitlöjliga mobiltelefon - jag har lusläst alla reklamblad från de stora teknikkedjorna samt besökt båda Expert och Telia-butikerna, men ingenstans har de någon snygg mobil. Ericssons z520i hade ingen av dem ens hört talas om.....och Rowellskatalogen har ännu inte kommit....*suck*

Istället har jag fått en Halénskatalog (leopardmönstrat är tydligen himla hett i år, såväl i blusar som i underkläder!!) samt en speciell Elloskatalog för storlekar över 40(!!!) Nu har alltså även katalogfolket upptäckt att jag vuxit 2 storlekar det senaste året - tack, Ellos, för att ni påminde mig(!)

...och kläderna i deras plus-katalog är ju verkligen superläckra, för vad sägs om ett par stretchjeans med hög midja och avsmalnande ben (vilket enligt BBC´s Stilpoliserna inte passar någon som är över strlk 32):

plusjeans

...eller den här raffiga jeansskjortan i bajsbrunt - titta vilken fantastiskt avsmalnande effekt den har, eller ska jag säga "Tilltjocknande effekt"

ellosplus

...eller varför inte ge upp det där med kläder helt?! Varför ska vi över strlk 40 få ha snygga kläder på oss? Varför kan vi inte bara täcka våra oformligt fula kroppar med en "Tv-pläd" - de finns i flera moderiktiga färger:

Tv-pläd

 

Tja, i brist på shoppingmöjligheter till mig själv, får jag väl köpa något åt Ella - här är strykjärnstryck som jag beställt idag.

..och så funderar jag på en ny skötväska (det är lite för många chokladglassfläckar på vår nuvarande). Den här gillade jag, eller varför inte denna ?!!! 

..eller - WOW! - Jag undrar hur mycket det kostar att beställa från USA - hur snygg var den här?!!!Fast det är klart - $79,95(!!!) Jag undrar hur mycket det blir med frakt och allt - säkert över 1000 SEK!

Efter ytterligare lite letande hittade jag denna som kostade $120, vilket säkert blir 1 500 SEK med alla fraktkostnader....hmmmm....det kanske inte var så dyrt med $79,90 ändå...

Vid närmare eftertanke tror jag nog att jag väntar på Rowellskatalogen en dag till.


Kommentarer
Postat av: Storstadsbo/vagabond

Nu börjar det bli dags för lite uppdateringar, man kan tro att det inte händer så mycket i den här Agneta´s liv, men det måste väl vara fel. Berätta om de glamorösa tillställningar du går på, de exklusiva resor du gör etc. Annars kanske jag måste starta en egen blogg och det tror jag knappast att du vill.

2005-08-10 @ 19:01:04
Postat av: Agneta

Ähhh - folk blir sååå himla less på att höra mig skryta över alla glittriga galaföreställningar, filmpremiärer och kändisfester som jag alltid ränner runt på, och ser råläcker ut under (m h a alla mina skitsnygga designerkläder i strlk 34). Känner man siginte bara hopplöst underlägsen och trist om jag skulle berätta hur coolt och actionfyllt mitt riktiga liv är?
;-)

2005-08-10 @ 21:15:44
Postat av: Anna

Hej, vart har du hittat bilderna på Tv-pläd? Jag letar efter precis en sån till min farmor.

många tack på förhand!

mvh Anna

2006-12-23 @ 12:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0