Kräftor och reklam

Dj-lar - Imorgon ska vi ha kräftfest och jag har inte hunnit handla någon mat!!! Min kompis Åsa har ett recept på Kräftlag, där kräftorna ska ligga och dra i ungefär....1 dygn!! Kräftorna tar ju i sig också en massa timmar att tina och vi måste ju ha något annat att äta än bara kräftor. Kräftor och sprit låter som en trist meny....jag gör räkpajen vi gjorde förra året...fast en ny, alltså....och Åsa får göra tårta, för det är hon bra på. Jag är jätteduktig på efterrätter, så länge jag har en pulverpåse som ska röras ut i vatten eller i ägg eller smör. Jag gillar dock inte bilderna på paketens framsida, för så ser mina kakor aldrig ut. Det känns lite som en skönhetstävling för efterrätter och kakorna på bilderna är förra årets segrare. Mina kommer aldrig att hamna i närheten av prispallen....det är nog bäst att Åsa gör tårtan. Jag vet - jag kan ta ett kort på den och publicera den här på måndag!

Jag har varit medveten om lördagens kräftfest hela veckan faktiskt men allt jag kommit mig för att köpa är ett kräftfest-paket (jag är mycket för färdiga lösningar). I denna påse fanns kräfthattar, hakklappar (som man ändå aldrig har på sig) en kräftlykta och girlanger (stavas det så?...jag tror att det borde vara ett "d" där någonstans....) Men det är klart, det borde nog vara lite mat på bordet också - hög tid att shoppa, altså.

 

Länktips: Jag hittade en sida med en hög roliga tv-reklamfilmer på. Här är en jättekul ölreklam med fler än några statister - klicka på Big ad. Och så här vill jag att det skulle vara när jag cyklar till jobbet, det skulle liksom kännas mer peppande en trist måndag morgon (klicka på Famous).

Annars händer det inte mycket i "gamm-Umä" (i alla fall inte hemma hos mig). Så fort jag bestämmer mig för att gå ut på en promenad börjar det hällregna och så har det varit hela sista veckan. Allt man kan göra är att städa, tvätta och kolla på tv....och Ella har en ruggigt dålig tajming. Hon är som mest trött och irriterad under Days of our lives (kl 09.45-10.40) och somnar inte förrän strax före 11.00 (alltså, precis när det har slutat). Nåja - jag har ju nästan 10 osedda Murphy Brown-avsnitt kvar (!!!!!!)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag är nästan klar med tårtan nu (endast grädden ovanpå fattas), men någon bild på den blir det inte! Även om jag ibland kan lyckas med själva smaken på efterrätterna, så kan jag inte få till den där snygga finishen som du pratar om. Hur lyckas de i alla mattidningar?

2005-08-13 @ 11:30:27
Postat av: pandalus

Jag hoppas verkligen ni köpt pandaluskräftor, gärna turkiska, vars bäst före datum är om ca ett år.........
Onödigt med grädde på tårtan, verkar nästan som om Åsa gör allt för att sabotera Agneta´s stenhårda diet- och träningsprogram. Hur lyckas man med att få tårtan att se aptitlig ut? lösningen stavas KÄNSLA!!!!! Har man det ej är det egentligen ingen idé överhuvudtaget att ens försöka, för att citera visdomens källa, Homer(ej homeros..)
Ser fram emot en rapport från kräftskivan med saftigt och smaskigt skvaller om alla skandaler som uppkommit, hoppas dock att de flesta kan fortsätta vara vänner även efteråt.

2005-08-13 @ 12:22:35
Postat av: Agneta

Ja, jag hoppas verkligen att det urartar till många skandaler och gärna slagsmål och att polisen kommer ;-)
Och om du själv har så mycket känsla - gör en tårta själv och skicka bilden, vetja (ja...gärna hela tårtan för avsmakning, förresten).

Det blev ICA´s kinesiska jumbokräftor (4 getingar i Expressens kräfttest).

2005-08-13 @ 14:11:05
Postat av: Anonym

Tårtan var helt ok till utseende och superb i smaken (utan grädde). Kräftorna var som vanligt....smakade kräftor. En kort sammanfattning från en som hade äran att få delta på denna välplanerade kräftskiva i sensommarvärmen. Tyckte förresten att "girlangderna" var uppsatta med en viss finnes och kreativitet, troligen av ngn med konstnärlig talang. Vet ännu inte vem som vann kvällens sällskapsspel!! Men det vet väl tjejerna.

2005-08-14 @ 02:10:08
Postat av: Agneta

Tårtan var bättre än "helt ok", men jag håller med om att girlandgdd-uppsättaren gjorde ett proffsigt jobb...hmm - jag har en girlangdgddd-bild. Jag kanske borde publicera den för att hedra uppsättaren..

2005-08-15 @ 12:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0