Liftarens guide, impulsive buy och sommarstugor

Jag såg en kopia av "Liftarens guide till galaxen" igår och blev lite snopen när den slutade fast det var minst två tredjedelar kvar av historien....fast det är klart, det är ju en väldigt svår historia att berätta visuellt, och även fast den inte var en tiondel så bra som boken (hur kliché-aktigt det än låter) var den ändå helt Ok.

Idag fortsatte min desperata jakt på ny mobil. Jag hade bestämt mig för att köpa antingen en Sony Ericsson z520i eller en Nokia 3220, och - natuuuuurligtvis - fanns ingen av dessa att få tag i på stan(!!!) Imorgon kommer jag inte hinna åka ut till de stora kedjorna och leta (El-giganten och Onoff) så jag hoppas att de har öppet på söndag....för det kan väl inte vara meningen att jag ska måsta gå omkring med min gamm-mobil längre än så :-)

Nä, usch vad mycket lidande jag har i mitt liv - är det inte lilla Ellas ständiga natt-matnings-sessioner (numera 3 ggr/natt!!!!) så är det den onda tanden eller den fula mobilen.....*suck*..ja, vilken tapper människa jag är egentligen - jag är lite som de tappra små barnen i "Barnen från Frostmofjället".

 

Marvin - killen bakom The Impulsive Buy - testar ju som bekant nya produkter/företeelser varje dag och Åsa tipsade i veckan om en ny Brun-utan-sol-rescension för "Jergens Natural Glow Daily Moisturizer" . Han är sååå bra att jag kände mig tvungen att länka till hans blogg ännu en gång. Jag blev också sugen på den där krämen, och jag tyckte - liksom han - att hans vänstra ben (det han använde krämen på) kändes som något man ville ta hem till föräldrarna, medan det högra (som inte smorts in med krämen) kändes som något man ville låsa in i källaren.

 

...och sommarstugejakten har vi slutat med. Dels blev det så förb dyrt (över 3000kr/mån varje månad året runt!!!) och dels blev det för jobbigt att köra runt och kolla. Stugorna var alltid såååå mycket snyggare på bilden på internet än i verkligheten.....sen kan man ju faktiskt hyra jättebra stugor för totalt överkomliga priser.....eller - vilket jag föredrar - bo på hotell. Hotell är ju jättebilligt på sommaren. Man kan ju t ex (som vi gjorde i år) åka till Åre och bo på deras Holiday Club för jättebra priser....så slipper man ju mygg också. Man behöver ju faktiskt inte gå ut alls, för där hade de upplevelsebad, bastuavdelning, spa, minigolf (inomhus) samt bowling (också det inomhus)!

Eller så kan man ju, om man vill slippa jobbiga sommarstugegrannar, köpa ett något större sommarställe - varför inte en egen ö?!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0