Mobiltips och golf

Mobiljakten fortsätter. Harriet tipsade om en Sony Ericsson som jag blev ruggigt sugen på. Man kan byta skal, använda ljuseffekter när det ringer (olika ljuseffekter till olika uppringare om man vill) samt ta en bild på en av sina kompisar och sätta in den i telefonboken, så när hon/han ringer så kommer bilden upp i displayen....nästan lite som Hedvigs bildtelefon i "Från A till Ö"(!!!)

Alltså - alla de absolut nödvändigaste funktionerna ;-)

Jag har just fått reda på att bindningstiden på mitt gamla abonemang (stavas det så?) upphörde redan....20 maj 2004!!!!!!

Jag har allstå sprungit omkring med en stenålderstelefon helt i onödan i över ett år (jag har nämligen som princip att skaffa en ny telefon så fort den gamla bindningstiden är slut...en dyr och lite onödig princip kanske, men kul)!!

Jag ska alltså genast undersöka Z520i i någon butik och se vad det finns för spännande abonemangs-dealer.

 

 

Idag var vi ute och gick första fadderronden inför det gröna kortet. Det var en nio-hålsbana och det var faktiskt himla kul....även fast jag kanske inte satte något banrekord precis. Ungefär så här såg jag ut när jag slog:

Michelle Wie

 

Och så här glad blev jag på prisutdelningen (turligt nog hann jag byta kläder innan):

 

Wiepris

 

En del som känner mig kanske tycker det är märkligt att jag blivit jättesnygg, blivit 15 år yngre, gått ner 20 kg, fått långt svart hår och lagt mig till med ett asiatiskt utseende, man jag gillar att förnya mig ;-)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Detta prat om ny mobil har verkligen gjort mig sugen på att införskaffa mig en ny. Min är tre år gammal, men har funkat bra hittills. Det är dock alldeles för sällan den ringer för att jag ska kunna försvara ett inköp av större betydelse. Hjälp mig hitta argumenten.. :)

2005-08-04 @ 14:39:04
Postat av: Agneta

De alltför infrekventa samtalen beror ju på att telefonen är för gammal. Jag har intalat mig själv att äldre telefoner, liksom, filtrerar bort en massa roliga samtal, samtal som skulle ha kommit fram med en nyare och coolare telefon!!!
Det låter väl troligt?!!!

2005-08-04 @ 17:35:42
Postat av: Veronica

Jag nämnde på arbetet idag att jag funderar på att köpa en ny mobil, men inte vet vilken som är bäst eller vad jag behöver. Inger sa att jag definitivt måste vänta med inköp och att när det händer så ska företaget stå för det!!! Det verkar som att jag kommer att bli anställd, tjoho. Riktigt jobb med riktiga förmåner. ÄNTLIGEN. Undrar om jag behöver kameramobil i tjänsten...

2005-08-05 @ 15:48:37
Postat av: Agneta

Wow wow wow!!! Grattis (i så fall)!
..och det är väl klart att kameramobil är en absolut nödvändighet i alla jobb....inte minst på firmafester. Där kan man tabilder som senare kan användas i utpressningsändamål...eller jag menar löneförhandlingar ;-)

2005-08-05 @ 17:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0