Överdriven motion och jobbstress

Oj, vilken tur - hade det inte regnat hela dagen igår, så hade jag tänkt ta en långpromenad till Strömpilen (ca 6 km) och det hade ju förstört hela såsardagen(!!!)

Lyckligtvis satte vädret stopp på mitt hejdlösa motionerande - jag får faktiskt passa mig så att jag inte får Twar! Turligt nog blåser det ordentligt idag, annars vet man aldrig vad jag hade hittat på för tokigheter - jag skulle säkert ha sprungit ett marathon.

Gårdagens Days of our lives var ruggigt förutsägbart - Shawn har klättrat uppför berget i två avsnitt nu, så det var ju oundvikligt att han skulle falla (vilket han gjorde igår). Man såg dock inte hur han landade, så det finns en ordentlig chans att han klarade sig, genom att tex fastna i någon utstickande gren på nedvägen. Vi får se! Chloe och Bradys sanslösa operasjungande tycks ju aldrig ta slut - de har med sig cd-spelare vart de än går, så att de kan stoppa in en operaskiva i karaokestil, dvs utan sång, så att de kan brista ut i ännu fler spontansånger. Det är väldigt tur att fjärrkontrollen är uppfunnen i sådana här lägen.


Simply fired är en webbsida med historier om folk som fått sparken av konstiga anledningar...

Här kan man t ex läsa om kvinnan som fick sparken för att hon bad om legitimation , eller hur farligt det kan vara att söka jobb

Och om man redan är less på jobbet och har börjat räkna dagarna till nästa semester (320 dagar) kan man behöva lite avstressande aktiviteter - här är en chefskastare , som tillsammans med en "Stress-shooter" är nödvändiga tillskott till skrivbordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0