Presenter och dumheter

Nu är jag hemma igen efter drygt en veckas semester hos min kompis Annika i Danmark. Jag lyckades shoppa en hel del, bl a ett par snygga jeans, en vit omlott-tröja, en vit blus, en beige 3/4-kjol, en ny handväska och en skitsnygg silverring med en blaffig fuskdiamant i bergskristall. Den ser ut som en vigselring så jag får använda den tills jag kan ha min riktiga igen, dvs när jag förlorat all vätska. Jag har nämligen bestämt mig för att min extravikt består av vätska, så nu känns det bättre.....för vätska är ju bara bra, eller hur ;-)

...och hur lycklig blev jag när jag, vid en slumpartad kanalbläddring kl 21.03 igår, upptäckte att Lost har börjat igen?!!! (Rätt svar: Väldigt) Jag hade glömt bort hur himla bra det var, men nu är jag så nyfiken på Locke och den där luckan i marken att jag är sugen på att kolla in Lost´s hemsida......men jag måste låta bli, för jag förstör ju bara för mig själv! Nu är det verkligen höst i luften och sommaren måste ses som avslutad.....fast det gör ju ingenting för nu är det inte länge förrän Desperate Housewives och Boston Legal börjar igen(!!!!) Ja - oj, oj, oj vilket aktivt och händelserikt liv jag har(!)

En kompis fyller år idag och jag tycker det är såååå svårt att hitta bra presenter, helst till killar. På Danmarksfärjan kom jag på - sprit är ju en superbra present! Jag köpte en liter Apfelkorn (sött starkvin med äppelsmak) och så sprang jag ner på systemet idag och köpte en flaska Absolut (väldigt smart av mig att inte ta det på färjan, utan istället betala det dubbla på systemet!) Jag hittade nämligen ett par Apfelkorn-drinkrecept med vodka. Sen köpte jag Ginger Ale och Tonic också, vilket även dessa stod i receptet. Det är ju så himla lätt att man köper en vas, frukt/chipsskål eller någon ljusstake som bara står och samlar damm och som man sedan bara gömmer i något skåp. Sprit kan man dock alltid använda....och inte står det och samlar speciellt mycket damm heller - fiffigt va?!

För ca en månad sedan hölls det tredje årliga World Stupidity Awards i Montreal i Kanada. Här är några av vinnarna;

Stupidest statement of the year

- "They never stop thinking of new ways to harm our country and our people, and neither do we". En klassisk felsyftning av dubbelve.

Media outlet which have best furthered ignorance

- Fox News, dock i stark konkurrens med CBS News och CNN.

Kommentarer
Postat av: Vera

Jag råkade av en händelse kolla i Blänkarn och fick läsa att Lost var tillbaka. Lost är den enda serie som Paul följer, vår kväll var räddad. Jag blev överraskad, om det varit på femman hade man sett trailers om säsongpremiär åtminstone under två veckors tid!!! Lite "sneaky" av Tv4. Tack och lov missade du inte avsnittet. Hade tänkt ringa och berätta om det annars. Det är trots allt ditt fel att jag och Paul är "totally hooked on it". Jag älskar TV. Behöver snacka om days of our lives när du har tid.

2005-08-27 @ 21:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0