Underkläder och filmer

Susannah och Trinny hade rätt - underkläder är det viktigaste inslaget i alla garderober!!!! Jag har - som sagt - fått en annan form efter graviditeten och behöver köpa nya underkläder. Jag gick därför igår till Ingrid´s (underklädesaffär) för att få proffs-hjälp med storlek och modell på underkläder. Där hittade jag inte bara en BH som passade (och såg snygg ut under kläderna), utan även en....gördel(!!!) Fast jag föredrar "midjeformare" (som det faktiskt står på kvittot) och magen försvinner faktiskt! Ja, ja - den kommer ju tillbaka så fort jag tar av mig den, men det ser ruggigt snyggt ut under kläder och man kan t om ha jerseyklänningar utan att det "bucklar" för mycket - helt nya shoppingmöjligheter har alltså öppnat sig! Fortfarande gapar garderoben tom efter en "överarnsformare", för det skulle vara kul med någon slags anordning som gjorde att man kunde ha linnen med smala band utan att det bullar ut överallt....ja, den skulle ju i så fall måsta vara osynlig annars syns den ju under linnet, men en sådan uppfinner de väl snart.....

Jag väntar nämligen hellre på den uppfinningen än att jag börjar ränna på gym ;-)

 

Nu är det länkdags igen. Tidigare i somras länkade jag till A book a minute, ett ställe som sammanfattar klassiska mästerverk till några rader. Precis lagom för att man ska orka läsa dem. Här är samma idé applicerad på film - Movie-a-minute.

Väldigt bra sammanfattningar av 80- och 90-talsfilmer. Läs de förkortade versionerna av The Matrix, Pretty Woman, The Lost World - Jurassic Park och När Harry Mötte Sally. Jag gillar särskilt sammanfattningen av The Matrix, för jag kan inte heller fatta att Keaneau Reeves fortsätter att få roller. Här kan man också spara ca 8 timmar genom att skippa de fem Rockyfilmerna och istället läsa den 2-radiga sammanfattningen. Den tiden kan man istället använda till något produktivt, som att ligga och såsa i soffan framför repriser av CSI eller Murphy Brown-cd´n - praktiskt va?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0