Anti-gnällexperiment och badleksaker

Idag ska jag gå och fika med den där tjejen i min föräldragrupp, hon som alltid är så positiv. Jag berättade i ett inlägg i somras om att hon alltid är bättre och coolare än mig på alla områden. Detta kan jag i och för sig hantera, det jobbiga är att hon aldrig klagar. Det tar inte många minuter i sällskap av andra innan jag märker att jag går och gnäller över vaknätter, övervikt, tråkigt väder, julstress eller något annat petitess-aktigt. Mina kompisar brukar oftast falla in i gnällandet på ett naturligt sätt och lägga till sina egna irritationsobjekt, men det gör inte hon. Jag har faktiskt försökt att få henne att gnälla lite mer men - nejdå, hon måste envist försöka se det positiva i allting(!!!) I eftermiddag ska vi gå och göra några ärenden samt ta en fika på stan och då ska jag göra ett experiment - jag ska försöka klara mig igenom eftermiddagen utan att klaga på någonting, för nog måste jag väl ändå kunna vara positiv i 2-3 timmar?! Det blir spännande....fast jag är rädd för att jag kommer att vara väldigt tyst ;-)
Dagens klapptips riktar sig till gamla KIZZ-fans (för det finns väl inte så många nya). Har man gillat KIZZ i 20-30 år så har man säkert hunnit samla på sig en massa onödiga med roliga prylar. Man kanske har köpt en massa t-shirts, något badlakan och kanske även ett käckt bäddset. Troligtvis har man dock missat dessa trevliga badleksaker ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0