Anti-klag-försök och motionspryl

Ojojoj, vad sent jag skriver idag. Det har dock varit en lång och jobbig dag med en super-snorig Ella och min egen dunkande huvudvärk och halsvärk som sällskap - vad hopplöst det är att vara sjuk medan man är mammaledig. Jakob var sjuk vid två tillfällen i höstas och fick då ligga och vila, men jag har ju inte möjlighet till någon vila precis....och apropå klagning;

Fredagens anti-gnäll-experiment havererade redan under de första minuterna. Efter några positiva kommentarer om vädret och den mysiga julbelysningen i fönstrena kom jag helt av mig och på endast 10 minuter hade jag hunnit med att beklaga mig över rivningen av en gammal träbyggnad här i stan, de dåligt plogade trottoarerna, barnavårdscentralernas kraftigt minskade service samt - av någon outgrundlig anledning - trafiksituationen i Stockholms innerstad(!!!) Jag kör aldrig någonsin i Stockholm, så jag vet inte riktigt hur trafiken där skulle beröra mig, men det betyder ju inte att man inte ska klaga ;-)

Nåja, jag ska fortsätta mina positivitets-försök, men börjar inse att klagandet är en ständig följeslagare och något som jag faktiskt accepterar och t o m gillar.....frågan är ju hur kul det är för andra ;-)

Dagens klapptips - Det är varken lathet, lättja, dålig kondis eller tv-sug som stått mellan mig och löparrundan - nej, detta är förklaringen till att jag alltid hatat att motionera: jag har inte haft den här grejen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0