Harry Potter och fula dockor

Igår var vi på bio.....för första gången sedan Pretty Woman hade premiär, känns det som. Det var så skönt att få barnledigt och bara komma ut och känna sig som en vuxen igen. Det var en sådan befrielse att kunna lämna huset utan barnvagn, blöjor, vällingflaska, napp, våtservetter och termos med varmvatten (att värma vällingflaskan med). För att fira vår nyfunna vuxenhet gick vi ut och såg....Harry Potter. Jag bara älskar de böckerna och är faktiskt lite sur för att de inte fanns när jag var tonåring, nåja - det är ju tur att jag fortfarande är så barnslig. Filmen var jättebra men - Varning! Varning! världens största filmkliché i antågande - boken var bättre ;-) De scener som var med i filmen var jättebra och ungefär som jag tänkte mig dem, men det var ju jättemycket som inte kom med. De små kärlekshistorierna saknades helt och journalisten Rita Skeeters fula spionage var också struket. Sekvensen på världsmästerskapen i quidditch var även detta aaaalldeles för kort och osammanhängande.....och godiset var torrt och tråkigt ;-)

Jag behöver hjälp med en sak - jag blir bara helt galen på saker jag inte förstår (det är ju uppenbarligen något fel på dem då). Trots att jag väljer enklaste nivån kan jag inte få dessa dj-la gubbar att stå upp - hur gör man?!!!
Dagens klapptips riktar sig till alla de som ledsnat på de där superlöjligtpluttinuttiga dockorna med 2 cm-ögonfransar och plutmun och som jollrar sådär fånigt när man kittlar dem på magen. På Ugly Doll kan man köpa fula dockor som inte gör någonting om man kittlar på dem. Det är också en bra julklapp till elaka barn som önskat sig en plutti-nutt-docka ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0