Julstress och spännande parfym

Dagens inlägg blev också lite senare än vanligt, även idag beror detta på att det är så himla synd om mig ;-)

Usch - julen har nu övergått från att försiktigt smyga sig på till att rusa fram med en förargad noshörnings beslutsamhet och med en hastighet på 150 km/h. Jag har en superlång lista på alla saker jag borde ha gjort fram till nu - köpa och skicka julkort, köpa presenter och slå in, fixa en gran (eller någon bra ersättning), planerat julmaten och börjat skriva på en inköpslista, köpa krans till dörren. Jag har hittills endast klarat av den sista punkten och går omkring och väntar på inspiration för att klara övriga. Jag måste skärpa mig snart om jag inte vill vara med om panikartade julklapps- och matinköp på Statoil på kvällen den 23:e (har visserligen aldrig hänt, men det kanske snart blir aktuellt ;-)

Dagens klapptips är egentligen ett skämt, för detta kan man ju bara inte tro på. Det tycks dock finnas en skiljelinje mellan könen, där män är mer benägna att ta till denna metod och kvinnor är lite mer avvaktande (se textens början), möjligen för att de inte behöver anstränga ihjäl sig för att få med någon hem från krogen - vänta bara till strax före stängningsdags och gå fram till någon tillgänglig typ, så sparar du 300 spänn ;-) Flaskan var ju inte heller sådär våldsamt generöst tilltagen - kolla bara på bilden längst ner, som verkar vara inskickad av en besviken köpare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0