Postångest och reklamlängtan

Vi har rätt långt till pappersinsamlingen där vi bor så efter ett hundratal turer kånkades på trasiga papperspåsar överfyllda med kladdiga filförpackningar och tonvis med papper, bestämde sig Jakob att klistra på ett "Ingen reklam, tack"-märke på vår brevlåda. Jag protesterade vilt i början men insåg till slut att även jag ville slippa några av turerna i blåsten och regnet bort till pappersinsamlingen. Jag märkte dock ganska snart att utan reklam får jag ingen post alls(!!!) Som mammaledig blir dagarna rätt ensamma och inrutade och jag lider av en sådan akut spänningsbrist att posten blir dagens adrenalinkick. Brevbäraren kommer strax efter 10 till oss och så fort jag hör dunket i brevlådan springer jag ut och tömmer lådan (naturligtvis först efter att jag sett honom cykla vidare, man vill ju inte behöva vara social med någon ;-) Lådan innehåller nu dock endast trista bruna eller vita kuvert med en massa räkningar i............guuuud vad jag saknar reklamen! Förut fick jag dagligen minst 3 färggranna broschyrer eller blad med en massa spännande erbjudanden...åhhhh - vad livet var lätt att leva på den tiden...*suck* Den rackarns klisterlappen sitter nu stenhårt men jag har börjat pilla lite på den så smått och ska nog ha lyckats få bort den lagom till jul.

Dagens klapptips - till de som inte har sur-tröttnat på alla himla sudokukryssen som förorenar varenda tidning nuförtiden, till de som inte får nog av att dagligen lösa ett sudoku i morgontidningen och ett till i kvällstidningen - en sudokumaskin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0