Present-tema och nyårsmat

Åhhh, vad kul jag tycker at det är att fylla år....och vad himla snälla alla är som kommer ihåg mig i sms och ger mig så himla fina presenter. I vinter har jag snackat så himla mycket om att jag vill börja träna och äta bättre så årets tema var träning ch mat. Jag fick två GI-receptböcker i julklapp och i födelsedagspresent fick jag två träningskort. Nu måste jag ju bara hurta till mig, för hur himla otacksam är jag om jag bara (som vid flera tidigare tillfällen) lämnar receptböckerna att damma igen, låter de nyttiga grönsakerna ligga och mögla i kylen och använder gym-korten som bokmärken?!

Min bror Per och hans Frida är fortfarande kvar i stan så vi får ha dem över nyår - yeay! Det skadar ju inte heller att min bror är kock och att Frida knappast heller kan sägas lida av någon köksskräck. Jag och Frida fick nyårsmenyn av Tina på tv i morse (eller "vid lunchtid" beroende på om man jobbar eller såsar i mellandagarna) och Frida har redan fixat förrätten - en avokado/räktårta med creme fraiche, persilja och citron - mums...

Nyårsmeny
Nu måste jag springa iväg och kolla på när knäppa Skellefteå slår mitt AIK i allsvenskan (det står fn 3-0) ;-(

Gott nytt år!!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Var är bilderna från nyårsafton? Ser fram emot bilden av den (oerhört) vackra dukningen!

2006-01-02 @ 17:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0