Rese-ovana och ego-klappar

Ja, nu var jag äntligen hemma igen. Jag reser bort sååå himla sällan att jag hinner glömma bort hur man gör mellan gångerna. Jag visste t ex inte att man hämtar ut flygbiljetterna i en automat nere i ankomsthallen, inte visste jag heller att de inte längre ens bjuder på kaffe under flygningen. När jag hos min bror köpte en SL-remsa - vilket han tycker är pinsamt turistigt och kallar skäms-remsa - så ville jag ha en halv remsa, det fanns nämligen halva storleken på SL-remsorna förut. När jag då frågade efter den billigare remsan så log Pressbyrå-killen överseende mot mig och tog fram en pensionärsremsa "Det här är billiga remsan, ska du verkligen ha den?!" Ja...*suck* att jag inte kan gå ett steg utan att göra bort mig ;-)

Det var jätte-mysigt att hälsa på hos min bror och jag lyckades faktiskt även hinna med att köpa några julklappar. På denna resa blev det fyra superfina julklappar....till mig alltså. Jag ska i år få två snygga omlott-tröjor i bomullsjersey, en ny handväska samt ett par jeans (som visserligen är alldeles för små, men kommer att passa superbra efter jul ;-) - ojojoj, vad nöjd jag kommer bli på julafton!!!...att sedan resten av familjen sitter och gråter i ett hörn över uteblivna julklappar, ja det är ju knappast mitt problem. De kunde ju gjort som jag, planerat lite i förväg och bunkrat upp med ego-julklappar ;-)

Dagens klapptips - den här tyckte jag var himla häftig...även om det är i dyraste laget för att ge bort i julklapp. Det är en digital fotoram som man stoppar i minneskortet från kameran i och så kan man göra bildspel eller andra roligheter.



Kommentarer
Postat av: Agnes

Kul att hitta en namne från samma stad som bloggar...
Tack för alla tipsen från din Stockholmsresa...nu slipper jag göra bort mig när jag åker ner för att fira jul hos syster yster...;)

2005-12-08 @ 10:03:52
URL: http://agnesheladan.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Att du alltid ska vara så osjälvisk och hela tiden tänka på andra... Du är ett riktigt föredöme! ;-)

2005-12-09 @ 12:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0