Riktiga vuxna och kaffe

Igår var jag färdig med samtliga julklappsinköp och idag har vi även köpt all mat *plats för applåder och imponerade wow:anden* Just det - klappar och matköp avklarade och det är två dagar kvar till jul(!!!) Är jag hes, har jag mässlingen eller har jag drabbats av en mördarbakterie?! Något skumt är det för så här långt fram i planeringen har jag nog aaaaldrig legat förut. Tänk om jag håller på att bli vuxen nu, en sådan där välorganiserad, riktig vuxen som bakar eget matbröd, putsar fönstren två gånger per år, lagar storkok som man sedan fryser ned i förpackningar samt byter gardiner till jul, påsk, sommar och höst?!

Lite läskigt låter det att vara sådär total-kontrollerad, men jag börjar ju nästan närma mig.....bortsett från det där med eget matbröd, fönsterputsning, storkok och gardinbyten, förståss....och jag har ju i ärlighetens namn vare sig julstädat eller lagat någon mat av alla inhandlade ingredienser. Jag får nog växa till mig några år till innan jag blir en sån där riktig vuxen ;-)

Dagens klapptips är en påminnelse om livets alla vedermödor, om orättvisorna och om meningslösheten. Till alla de som envisas med att le lyckligt åt regnet, skratta åt pöl-stänk på den nya ytterkappan, rycka lite lätt på axlarna åt den missade bussen - ja, till alla som tjurskalligt ser det positiva i allting Här är en kaffemugg för att påminnas om hopplösheten ;-)



Kommentarer
Postat av: rumbaqueen

Blir man någonsin riktigt vuxen igentligen, undrar ju lilla jag som nog räknas som en.

2005-12-21 @ 21:30:27
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0