Stå-gubb-spelet och farliga flygningar

Angående gårdagens spel-länk, eller snarare mina problem med den; jag är aaaalldeles för otålig och jag orkar mycket sällan läsa instruktioner, spelregler eller manualer. Så var fallet även denna gång och jag orkade inte ens analysera spelet utan satt och planlöst klickade på gubbarna för att se vilka som satte sig och vilka som reste sig. Senare på kvällen visade jag spelet för Jakob, som på 10 sekunder kom på att det är de angränsande gubbarna som sätter sig/ställer sig när man klickar på en av dem....fast det kanske ni kom på själva efter 5 sekunder...

Imorgon bitti ska jag åka utomlands (känns det som, men det är bara Sthlm) och eftersom jag reser så himla sällan nu för tiden har jag blivit lite flygrädd. Det sägs att man blir fegare och fegare för varje år, men vad innebär det för mig egentligen? Jag har aldrig någonsin vågat åka Berg-och-dalbanor t ex och tycker nästan att rulltrappor är i läskigaste laget (inte riktigt...bara nästan). Och om det skulle hända något under flygningen vet man ju hur det blir - just det, då sitter man där på en öde ö med en massa isbjörnar, vildsvin, mystiska sifferserier och läskiga mördare och barnkidnappare ;-)

Dagens klapptips blev jag faktiskt himla sugen på själv. Det är en liten super-gullig grej som jag inte har en aning om vad jag skulle använda den till....men är det inte det som önskelistor är till för? Att skriva ned saker man aaaabsolut inte behöver på en lapp och sedan hålla tummarna för att man får någon av dessa onödigheter, som man sedan kan ledsna på och lägga i någon låda efter ett par veckor för att slutligen glömma bort dem helt.
Jag återkommer på onsdag - trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0