20 frågor och fler ytligheter

Igår hann vi med en väldigt effektiv shoppingrunda - på lite över en timme hann vi åka ut och köpa såväl tvättmaskin som spis. Våran gamla spis var ju egentligen inte trasig men den var gammal och skruttig och stack i ögonen där den stod mitt i det nyomgjorda köket. Nu ska jag bara försöka få Jakob att förstå att vi även måste byta ut kylen och frysen. Båda funkar i och för sig, men är ruggigt fula, och det finns såååå många coola (och billiga) kyl/frys-paket att köpa. Jag såg en idag i affären med ismaskin samt en supersnygg i borstat stål med.......inbyggd LCD-skärm(!!!!!) Jag vet inte riktigt hur man ska använda den, dock. Ska man släpa in en soffa i köket som man kan sitta på medan man kollar på tv? I Vårt kök blir det extra opraktiskt för kylen och frysen står mitt emot spisen i den korridorliknande delen av köket. Man skulle i så fall tvingas sitta spisen för att använda tv-skärmen, och det kan nog bli lite för varmt.....fast det är klart, vår nya spis har ju keramikhäll så det blir ju inte lika buckligt och obekvämt om man skulle sitta ;-)

....och bokklubben hann jag också med att avboka igår

Fler tidsfördriv: Här kan man spela 20 frågor. Man väljer ett generellt föremål/djur och besvarar de 20 följande frågorna för att se om man kan vinna över sajten, dvs om det krävs mer än 20 frågor för att lista ut vad man valt. Det man väljer måste vara av generell natur och kunna kategoriseras inom något av följande områden: Animal, Vegetable, Mineral, Other eller Unknown. Ett bra sätt att lägga ner lite tid på totalt inproduktiva sysslor (= de enda roliga sysslorna).

Fashionista är en annan superytlig blogg som, liksom lipglossbitch (måndagens länk), handlar om mode och smink. Jag gnäller och ojjar mig över att man inte kan få tag i Banana Republic-kläder i Europa samt att det inte finns någon GAP-butik i Sverige - men vad är det för fel på H&M(?!!!!) Tjejen med Fashionista-bloggen har plockat fram några favoriter ur höstens Rowellskatalog(!!) och de var supersnygga!

Tillägg på Att-göra-listan;

Beställ Rowellskatalogen!

..och apropå sminkmärket Mac - kolla vilket snyggt ögonskuggeset(!)

Macwarmeyes

 

Ännu ett tillägg på Att-göra-listan;

Köp MAC´s ögonskuggeset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0