Ambitiösa bloggare och spännande bok

Det blev inget bloggande för mig i går, men jag väljer att skylla på Jakobs Tortuga-spelande (dataspel).

Eftersom jag känner mig ruggigt oinspirerad även idag så har jag surfat runt lite efter några länktips. Säger man förresten "surfa" längre? Det känns lite 90-tal, men jag har ju aldrig påstått mig vara speciellt "up to date"...och, jag måste sluta med min onödiga anglosaxifiering av allting - "up to date" är ju inte särskilt oöversättligt till svenska, precis. Uppdaterad är ju ett mycket bättre uttryck.

Jag är lite imponerad över de som tar sitt bloggande allvarligt. Marvin är så imponerande systematisk och ambitiös med sina dagliga recensioner av olika produkter på "The impulsive buy", som jag länkat till tidigare, och tjejen med popkulturjunkie-bloggen från igår (eller snarare förrgår) är imponerande engagerad i sitt tv-tittande och tidningsläsande. En annan tjej som lägger ner mycket energi på liknande världssvälts-lösande hobbiesar är Helena alias Lipglossbitch. Hela hennes blogg handlar om smink och hon testar både läppstift, hudkrämer, ögongeléer och nagellack. Hon ger också tips på hur man bäst lurar till sig provburkar av olika märken samt recenserar ansiktsbehandlingar.

 

Jag hittade också en spännande bok under mitt surfande (jag måste komma på ett coolare uttryck) - The Underminer av Mike Albo och Virginia Heffernan. Jag känner för tillfället ingen som skulle kunna rubriceras "The underminer" men jag har stött på dem så jag vet att de finns. Läs bara introduktionen till boken -

"You´ve met in college and nothing you´ve done since is a secret.The underminer knows every foolish ambition you´ve harbored, every person you wish you´ve never slept with, every lame, fleeting fashion trend you´ve embraced - and always manages to remind you. The underminer makes you feel suicidal. But the underminer is your friend. You can´t get rid of.....THE UNDERMINER.

A new kind of horror lurks here....meet the subtle slayer of your hopes, the tactful destroyer of your dreams - THE UNDERMINER."

Det var på en annan blogg som jag tipsades om denna bok - lindsayism - och hon har där hittat den främsta Underminer-sången - "Wind beneath my wings" av Bette Midler. Jag håller med, det är en ruggigt nedlåtande sång och det var skönt att läsa kommentarerna till textraderna som hon gjort på sin blogg.

Rackarns - precis när jag skulle publicera ovanstående så upptäckte jag att min bloggserver var stängd till på måndag...jag borde kanske inte erkänt min slapphet, utan istället låtsas som om jag kämpat med publiceringen hela helgen - äh, för sent....

Måndag - servern tycks inte bli tillgänglig förrän ikväll, vilket är sååå synd för jag känner mig så inspirerad, kvick, fyndig och skitrolig idag ;-)

Himlarns vad skojsiga saker ni hade fått kunna läsa om servern bara hade funkat när min inspiration stod på topp....nåja, imorgon kommer bara ännu ett trist inlägg....

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0