Dålig film, bra serier och nedpeppning

Vi kollade på Oceans twelve igår, och eftersom jag gillade föregångaren så var förväntningarna höga. Den var skitdålig(!!) Storyn var - liksom förra filmen - spännande och välgenomtänkt, men den var sååååå dåligt berättad. Det känns som om Steven Soderbergh (regissören) är mer intresserad av att stajla med märkliga (eller "innovativa" som han själv säkert kallar det) kameravinklar och de ständiga jättejobbiga hoppen fram och tillbaka i tiden, än att berätta en historia. Man behöver stanna filmen och hoppa tillbaka för att hänga med och då är det ingen bra film.

Nä, det är tur att CSI och CSI Miami fortfarande repriseras på nätterna. Jag tajmar videon och kollar på det när jag hinner på dagarna (när Ella sover och Jakob är borta) och där har jag inga problem med att hänga med i storyn....ibland kommer jag t om ihåg vem mördaren var, men det hindrar mig aldrig från att se om avsnittet ;-)

Annars är det en ordentlig torka vad gäller tv-programmen. Jag hade precis blivit beroende av Lost, Desperate Housewives, 4400 och Boston Legal när man var tvungen att tvärsluta, vilket ju som bekant kan ge upphov till ordentlig abstinens. Det är då en liten räddning att, med hjälp av internet, kunna återuppleva gamla favorit-serier genom nostalgitrippar som denna - De bästa Sex and the City-citaten. Här finns t ex ett jättebra telefonsvararmeddelande som Carrie hade:

Carrie: I'm not home, but my shoes are. Leave them a message.

Eller en typisk Samantha-kommentar:

Relationships have been on the decline ever since women came out of the cave, looked around and said, "this isn't so bad."

..och här finns en kavalkad av alla roliga kläder som Carrie, Samantha, Charlotte och Miranda burit genom tv-seriens olika säsonger. Carrie hade klart snyggast kläder under de första tre säsongerna, sedan började det smyga sig in alltför många märkliga hippie-kläder (usch - jag låter säkert ruggigt mode-omedveten nu).

 

Ett tag var det himla inne med upp-peppningsplanscher med budskap som "Idag är första dagen av resten av ditt liv" o dyl. De fanns uppsatta på arbetsplatser och ibland även hemma hos folk. Jag har letat fram några "ned-peppningsplanscher" som jag tyckte var roliga;

Avmotivering7

 

 

Avmotivering9


Kommentarer
Postat av: Åsa

Underbar länk med citaten från "Sex and the City"! Och för att anknyta till ett av dina tidigare inlägg så anser jag att seriens största "jump" kom när Carrie blev tillsammans med Mikhail Baryshnikov. Det fanns ingen kemi mellan dem och allting blev bara så totalt FEL.

2005-07-27 @ 18:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0