Griniga bebisar och sega deckare

Allt flängande på semestern blev nog lite för mycket för lilla Ella. Hon har varit mycket grinigare än vanligt den senaste veckan, och nöjer sig varken med mat, lek eller blöjbyte. Man måste bära runt med henne för att hon ska bli glad. Så fort man sätter sig ner med henne börjar hon grina igen och efter 15-20 minuters bärande blir man väääldigt trött. Vi har inte hunnit packa upp klart ännu så det ser smått kaotiskt ut hemma (till skillnad från innan semestern när allt var skinande rent och inte en pryl på golvet ;-) Allt vi hunnit med är 8 maskiner tvätt inkl hängning och vikning.

Jag har alltså totalt tappat kontakten med mina vänner i Salem (i "Våra bästa år") samt missat en massa bra mode-tips från Trinny och Susanna (Stilpoliserna) och inte heller sett de första avsnitten av repriseringen av "Moonlighting" på Tv4+ med Bruce Willis och Cybil Shepard(!!!) De få gånger jag haft tillfälle att kolla på tv i sommar har varit tisdagkvällar, alltså Morden i Midsomer - allvarligt talat, om man nu ska göra långfilmslånga avsnitt så borde man väl ändå försöka hitta på något slags motiv till morden....eller det rör sig väl snarast om massakrar i de där små byarna. I det första avsnittet jag såg var motivet att mörderskan ville få dö i lugn och ro med sin dödssjuke älskare i någon slags självmordsritual, och jag kan inte för mitt liv tro att det skulle krävas 3-4 mord på, för handlingen, totalt irrelevanta personer för att möjliggöra detta. I det andra avsnittet jag såg fanns ett vagt motiv på mordet av en begravningsentreprenör då han kom på sin frus otrohet när han kom in i visningsrummet med kistor medan hon var upptagen med sin 75-årige älskare (- ett hett tips om man vill hålla sin otrohet hemlig är ju att försöka undvika kärleksmöten i sin mans affärslokaler).I det senaste avsnittet utgjordes motivet för massakern (det rörde sig om minst 3 mord) av en orkidé.

Nä, manusförfattarna borde ägna i alla fall en kvart till att försöka klämma in ett någorlunda trovärdigt motiv i de (nästan) outhärdligt sega avsnitten.

Jag måste komma ihåg att kolla på Letterman imorgon - Al Franken kommer dit då.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tycker inte alls om att du klankar ner på en av mina engelska deckare. Visst finns det en del (hmm...) saker i "Morden i Midsomer" som är allt annat än trovärdiga, men det är liksom en del av grejen. Nej, nu tycker jag att det blev lite otäck stämning här på bloggen.

Kan förresten tipsa om några intressanta länkar jag har hittat:

Mitt liv som populärkultursjunkie - en blogg om "intag av popkultur och media": http://www.crusoe.se/blogg/

"FreeKatie.com" - Free Katie From the Clutches of Tom Cruise - en site som alltså vill befria Katie Holmes från den galne scientologen Tom Cruise: http://freekatie.com/

2005-07-21 @ 23:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0