Tv-tittningsprestationsångest

Idag orkar jag inte skriva så mycket - jag har faktiskt varit på en långpromenad på över 1 timme(!!!)...ja, så fick jag det sagt också. Därför blir det bara länkar i dagens inlägg. Den första är hemsidan till en av mina favoritförfattare. Det är sååååå ocoolt att ange Rowling som en favoritförfattare, men jag gillar faktiskt Harry Potter, och allvarligt talat är detta nog den coolaste hemsida jag sett. Jag vågar inte klicka runt för mycket, eftersom jag ännu inte läst den senaste boken - The half blood prince - men det finns även annat spännande att upptäcka....om man gillar Harry Potter, vill säga (gör inte alla det?!)

 

Åsa hade ett ruggigt bra länktips till en popkulturjunkieblogg som kommentar till gårdagens inlägg. Jag vet att jag inte är så fysiskt aktiv som jag borde eller att jag inte tar mig an nya projekt (i hemmet eller tillsammans med kompisar) i den utsträckning jag skulle vilja, men jag har på något sätt vant mig vid, och hittat lite av en identitet i det faktum att jag gillar tv, glossiga tidningar, kosmetika, mode och dylika ytligheter. När jag läste den blogg som Åsa tipsade mig om så fick jag prestationsångest även vad gäller mitt tv-tittande, internetsurfande och tidskriftsläsande. Den här tjejen slöar inte till vid tv:n som jag, utan hon verkar aktivt följa inte bara tvprogram som går, utan också undersöka vad som är på gång på tv i andra länder som i denna länk på hennes sida.

Hon tycks också vara betydligt mer mångsidig i sitt tv-tittande, som i detta exempel när hon startar en debatt om SVT´s morgonprogramledare Alexander Norén (som jag aldrig hört talas om) och kollegan Rikard Palm (med läcker stickad väst).

Hon hade även en hyllning till det skitbraiga barnprogrammet Fragglarna

Jag tror inte jag ska läsa hennes sidor mer - när jag t o m känner mig otillräcklig som tv-tittare....ja, då blir det svårt att gå med hakan högt och rakryggad ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0