Förvandlingen

Nu börjar förvandlingen. Om tre veckor (när vi åker till Stockholm) kommer jag att vara vältränad, depilerad, solbränd och allmänt sommarfräsch. Till depileringen köpte jag i fredags Veet Rasera (se rescensionen på The Impulsive Buy) Så att jag skulle kunna visa upp mina fräscha sommarben. Den funkade bra, men jag upptäckte dock - till min stora förvåning - att det under det där lurviga håret inte alls fanns ett par släta brunbrända ben. Nejdå - mina ben är nästan blåvita och, med undantag av några grönfärgade blåmärken, kan man även se svarta små prickar efter hårsäckarna. Jag blev väldigt besviken för detta är inte alls de benen som jag såg i reklamen. Nåväl, lyckligtvis fick jag syn på en brun-utan-solreklam i Glamour Magazine och i lördags förmiddag cyklade jag iväg och köpte Lóreal Sublime Bronze Selftanning gel + Smoothing effect. Jag skulle ju ändå in till stan eftersom jag var tvungen att byta alla kläder som jag köpte där i fredags. Shopping-genen tycks ha hoppat över min dotter, för Ella verkar inte ha något som helst intresse för denna fantastiskt upplyftande sysselsättning. Hon började gallskrika så fort vi gick in på Lindex, fortsatte inne på HM och slutade inte förrän vi kommit ut på torget igen. Eftersom det varken är speciellt inspirerande eller avslappnande att shoppa med en skrikande 3-månadersbebis så slet jag åt mig en hög sommarkläder utan att prova. Dessa visade sig utan undantag vara .....för små (såklart) så av denna anledning gav jag mig ut igen på lördagförmiddagen. Anyway - jag inhandlade då bl a den undergörande brun-utan-solkrämen. Tyvärr har jag inte hunnit prova denna ännu, då det visade sig att man, innan påförande av dylika krämer, måste använda en scrub-kräm om man vill undvika att bli randig i ojämn i färgen.....och det vill jag ju. Jag ska göra en ny shoppingtur idag med detta syfte. Idag ska jag även klippa mig och på detta sätt få en ny sommarfräsch frisyr....en sån som alltid håller sig nytvättad, glänsande och full av volym hur många dagar man än går utan att tvätta håret och hur många dopp i havets salta vatten man än gör. I mitten av veckan (när jag klippt mig och fått tag i scrubkrämen) kommer jag alltså att återuppstå som en vacker och sommarfräsch (lite av ett favoritord för tillfället) kvinna i sina bästa år.

Sedan saknas bara den sista detaljen - det där om "vältränad". Jag ska sätta mig och bläddra igenom den glossiga damtidningen en gång till för att se om det finns någon kräm för detta.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag är mycket intresserad av att veta hur brun-utan-solprodukten fungerar, eftersom mina ben (av någon anledning) inte är så bruna som jag skulle önska.

För övrigt vill jag bara säga att www.impulsivebuy.com numera kommer tvåa på mina lista över favoritsiter (den här kommer naturligtvis på första plats :).

2005-06-20 @ 14:29:17
Postat av: Carola

Vad ska man säga om allt detta glamoursnack? Själv har jag och mitt "inner-self" kommit överens om att blåvitt är helt rätt -det matchar ju dessutom min egna grundton på benen. Sminkinköp göres bara på extrapris dvs när mascara är så gammal att jag börjar få allergikänning i ögonen. Fotriktigt känns rätt. Den ultimata shoppinglyckan infinner sig när man hinner smita in precis innan de stänger på ÖB (kl 1600) på söndagar och köpa några paket sopsäckar -som typiskt nog alltid tar slut på en helg- till en mycket billig penning!!

2005-06-21 @ 13:55:32
Postat av: Agneta

Ja, men vad man än handlar - erkänn att det är kul att shoppa ;-) Jag känner mig liksom tryggare när jag har snyggt färskt smink i badrumsskåpet (även fast jag väldigt sällan använder det) eller när jag nyss varit och storhandlat mat. Det känns tryggt om alla affärer av någon anledning skulle hållas stängda någon vecka och man tvingades klara sig på det man hade...visserligen kan jag inte tänka mig någon situation när detta skulle bli aktuellt, men man vet ju aldrig.

2005-06-21 @ 14:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0