Gladmidsommar

Idag är det midsommarafton - tjohooo!

Solenkommersnartsolenkommersnartsolenkommersnart......ursäkta mitt mantrande, men jag försöker affirmera fram solen så att vi kan ha våran midsommarlunch utomhus. Sill och potatis smakar så mycket sämre inomhus, och med tanke på att det är skitäckligt även utan regn och kyla, så krävs det faktiskt sol på verandan för att jag ska få i mig i alla fall en sillbit. Jag är faktiskt himla avundsjuk på folk som gillar sill och potatis, för snapsandet blir ju mycket roligare med dessa tillbehör.....och eftersom de flesta snapsvisor handlar om den slibbiga och kalla fiskbiten så känns det ju faktiskt som ett måste....fast det är klart - jag gillar ju inte snaps heller egentligen. Det är synd att man inte kan snapsa med vin istället - det känns ju bara sååå mysigt med alla dessa svenska midsommartraditioner. "Svenska midsommartraditioner" är väl förresten onödigt att skriva - firar man egentligen midsommar någon annanstans? Det är väl - precis som Lucia - ett helsvenskt fenomen? Nåväl - jag hoppas fortfarande på sol till sill-lunchen, och till kvällsgrillningen måste den ju bara ha kommit. Jag har nämligen (när jag insåg att jag inte kommer att kunna ha mina pre-graviditetskläder inom överskådlig framtid) köpt flera nya ärmlösa sommartoppar, och det ser ju lite löjligt ut att gå omkring med dessa i regn och blåst.

Nä - nu är färskpotatisen färdigkokad och ser det inte ut som om det skulle spricka upp litegrann nu?

Jo, det blir nog sill och snaps för mig ändå - Glad Midsommar!!!

 



Gladmidsommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0