Glamour Magazine

Min kompis Åsa var nyligen i USA (Las Vegas) och tog bl a med sig ett par nummer av Glamour Magazine hem till mig. Jag har alltid varit extremt lättlurad när det kommer till snygg reklam och snygga förpackningar och när jag läste Glamour Magazine upptäckte jag plötsligt orsaken till att jag känner mig halvtjock och småtrist och varför mitt liv inte är mer spännande och actionfyllt. Drygt hälften av tidningens utrymme (och det är inte lite - den är 290 sidor tjock) upptas av reklam för, huvudsakligen, kosmetik och mode, och när jag bläddrade igenom tidningen upptäckte jag att det var väldigt få av de utannonserade produkterna som jag inte kände ett akut behov av.

Jag har flera läppstift och läppglans hemma, men ingen av dessa kan kallas "Juicy", "Luscious shade" eller "Outrageous shine" - det är ju såklart förklaringen till att jag inte blir kysst oftare!

Jag har även en brun-utan-sol-kräm hemma, fast brun-utan-sol låter ju bara sååå fullkorns-konsumsblåvita-trist. Jag skulle ju naturligtvis bli en helt annan (och mycket mer omsvärmad och populär människa) om jag istället använde Lancomes Star Bronzer Magic eller Armani Sheer Bronzer, vilka båda har betydligt snyggare förpackningar än min apoteket-kräm.

Och så börjar jag faktiskt känna mig lite gammal (vilket i tidningens värld varken leder till erfarenhet, visdom eller mognad utan endast betyder oönskade rynkor) och detta skulle jag ju lätt avhjälpa med Kosmea Eight natural wonder, som inte bara säger sig "fighting age signs" utan även "lifts dull and tired skin". Efter en snabbkoll i badrumsspegeln ser jag att min hy verkligen är tråkig och trött och att det kanske är mer bråttom än jag först trodde att köpa denna kräm.

Jag behöver också omedelbart inhandla Margueritamixer i olika smaker, då detta med automatik innebär en dramatiskt vidgad vänskapskrets med mängder av trevliga spontanfester.

Det skrämmande här är att jag inte är ironisk när jag berättar detta - jag vet att reklamen ljuger och att reklammakarna vet exakt hur de ska manipulera läsarna till att känna sig på ett visst sätt. Denna vetskap innebär dock på intet sätt att mitt konsumtionsbehov minskar. Lyckligtvis finns många av de utannonserade produkterna inte i Umeå, men min desperation har drivit mig till at t ex försöka beställa parfymer direkt hos de amerikanska företagen via internet. Här har jag - turligt nog - stött på hinder, då amerikanska bestämmelser av någon anledning förhindrar företagen från att skicka parfymer (och nagellack) via flyg.

Följande saker måste jag dock bara få tag i:

* Jättesnygg rosa Mexx-plånbok med krokodilprägling

* Peugeutklocka med randigt armband

* Bikinitouch - hårborttagningsgrej för bikinlinjen

samt

* Allt möjligt smink av märkena MAC och Covergirl

Jag utlovar löpande uppdateringar om min desperata jakt efter dessa produkter (och därmed ett lyckligare liv).


Kommentarer
Postat av: Åsa

Lyckligtvis kan jag upplysa om att MAC finns på Åhléns i Stockholm, så där kan jag ställa upp vid eventuella inköp. Eftersom jag är lika lättlurad vad gäller (dyra) hudvårdsprodukter kan jag även berätta att jag numera är stolt ägare till Juicy Tubes från Lancôme. Mina läppar är väldigt glansiga och extremt inbjudande (ha, ha)!

2005-06-17 @ 14:48:18
Postat av: Agneta

Wow - vad skönt det känns att ha tillgång till ett väl insatt proffs i dessa sammanhang. Jag vill gärna ha en hög MAC-produkter....men jag måste bara kolla i reklamen vilka som är bäst och vilka som har snyggast förpackning.

2005-06-20 @ 11:07:49
Postat av: LISA

Är själv ute efter allt vad COVERGIRL heter. Undrar om det finns att köpa i sverige?

2005-07-21 @ 11:26:08
Postat av: Agneta

Lisa - Jag har sökt men inte hittat det någonstans. Det verkar finnas ruggigt många märken/butikskedjor som bara finns i USA (= går inte att beställa från Europa). Tänk vad himla rå-snygg man skulle ha varit om man hade tillgång till alla dessa märken ;-)

2005-07-21 @ 12:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0