Knäpp tidning och sommarlänkar

Nä, nu har jag faktiskt fått nog av Glamour Magazine! I slutet av tidningen har de börjat klämma in mängder av annonser för...plastikkirurgi(!!!) Jag står ut med modereportagen för folk med storlek 32, träningsprogramen för lår, mage och armar samt de ändlösa bantningstipsen och make-up-tipsen men dessa förb plastik-kirurgiannonser gör mig verkligen illamående. I juli-numret fanns inte mindre än nio sidor plastikannonser med budskap som"Make the right choice", "Inspiring confidence in women everywhere" eller den absolut värsta - "Now you´ll never turn the lights off"(!!!) Nu får jag alltså shoppa runt efter en annan månadstidning, för Glamour Magazine köper jag inte igen....i alla fall inte den brittiska upplagan.

...fast jag är nog mer än lite dubbelmoralisk (är det ett ord?!!) som fortsätter att tjata om min vikt, mina vita håriga ben och mina svullna händer och fötter.(...eller har jag glömt att nämna dem?)

Vi ska åka på semester imorgon, och det blir första gången vi reser med Ella. Jag är nästan helt klar....med packningslistan, alltså. Jag har nämligen inte packat en enda grej ännu - men det är väl tanken som räknas ;-) Jag ska nog hinna göra det imorgon förmiddag, för vi åker ju inte förrän efter lunch.

Ikväll ska jag bjuda två arbetskompisar på drinkar och snacksmat på våran veranda, och jag måste komma ihåg att handla snacksingredienserna och lite vin idag (det kanske är bäst att skriva en lista för detta också). Salta kex med kaviarröra, grekisk sallad och brieostpaj - det låter väl nyttigt(?) Äh, jag behöver lite tröstmat efter dagens läkarbesök - Ella ska till doktorn och ta spruta idag, och jag är jättenervös för det. Förra gången (på BB) fick de sticka henne tre gånger innan de hittade en ven och det var inte kul(!) Nåja - hon får väl vara arg på mig ett tag, men jag hoppas hon inte blir bitter och vägrar att hälsa på mig på hemmet när jag blir gammal ;-)

 

Dags för fler länkar - Ni vet hur man år efter år har som mål att man ska plöja igenom den klassiska litteraturen, eller i alla fall några av dem. Det blir dock sällan av - man kanske t om köper en av dem och plöjer igenom de 8-10 första sidorna, bara för att lägga ner boken igen och plocka upp en veckotidning. Nu kan man inte skylla på tidsbrist längre - här finns klassikerna i förkortad version, ingen ska ta mer än 1 minut(!)

En annan rolig sajt visar ovanliga bilder på kändisar. Här finns oglamorösa bilder på osminkade kändisar ("Bad night") samt även bebisbilder på flera av dem ("Young celebs") - kolla om du kan gissa vem det är. Jag gissade bara rätt på nr 4, nr 6 och nr 11.

Och en sista rolig länk: Minns ni radio- och tvreklamen för Telias nummerpresentation (118 118)? Där fanns det en kille som startade en egen nummerpresentation, som inte var sådär jättelyckad. Här finns samtliga reklaminslag med "Christers nummerguide" - jätteroliga ljudfiler!

Bye bye på ett tag - jag återkommer i slutet av juli...sådär runt den 20:e - Ha en underbar sommar!!


Kommentarer
Postat av: Dilona

Ett magasin som verkligen gjorde mig besviken är Cosmopolitans UK upplaga. Samma sak där, många sidor fulla med plastikoperationsannonser. Man mår illa! Svenska Cosmo har inte det iallafall, tack och lov.

2005-06-30 @ 11:02:14
URL: http://dilona.webblogg.se
Postat av: Agneta

Jasså?!...och Åsa som snackat sig varm för Cosmopolitan UK, vad är hon för himla kroppsfascist ;-)

Ang svenska Cosmo - jag bläddrade i den och tyckte det kändes lite Veckorevy-varning, alltså lite tonårsinriktat. Men har jag fel blir jag bara tacksam - jag behöver fler glossiga tidningar som jag kan köpa :-)

2005-06-30 @ 23:09:00
Postat av: Åsa

Inte skulle väl jag köpa den brittiska upplagan ;-). Nej, det är naturligtvis den amerikanska upplagan som jag har inhandlat. Har inte hunnit läsa igenom den ännu, men återkommer med en recension längre fram.

Håller helt och hållet med om det osunda i reklamen för plastikkirurgi. Det bör inte stödjas!

2005-07-02 @ 10:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0