Lost-teori nr 342

Ikväll är det sista Lost före det tråkiga sommaruppehållet  - dj-la sommar(!!!) Jag var ute och tog en öl med en kompis (Maria) i måndags och hon hade en intressant Lostteori. Denna teori är inte noggrannt uträknad av en analytisk Lost-tittare, utan var en kommentar av någon som bara råkade kanalbläddra förbi Lost, och just därför tycker jag att den är intressant. Denna person trodde nämligen att programmet var ännu en dokusåpa (lite i Robinson-anda, då de ju befann sig på en öde ö). Tänk om det är en dokusåpa(!!)

Eftersom alla Lostare ju tycks ha flytt från någonting när de gick ombord på planet i Sydney (ingen verkar ju ha någon som väntar på dem i USA....eller som saknar dem...) kanske planet var menat att krascha. Det kanske finns fullt med kameror på ön som följer allt som händer. När aktiviteterna börjar klinga av och det blir tråkigt, så slänger producenterna in något mystiskt - en isbjörn, ett aggressivt vildsvin, den där Ethan-killen eller det mystiska jättemonstret. Den där dörren i marken som Locke och den där killen hittade - kan det vara kontrollrummet för tv-sändningen?

 

 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tycker att teorin om att det hela handlar om en dokusåpa känns mycket intressant (även om den har en del brister). Irriterad blir jag dock över alla kanaler som misshandlar sina serier genom att ta sommaruppehåll mitt under en säsong - här känns det verkligen som en proteststorm skulle behövas. Eller vad tycker vi om TV4 som gör uppehåll med just "Lost" efter avsnitt 18 av 25? Jag blir så arg...

2005-06-04 @ 14:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0