Semester, annonskampanjer och byråkrati

Nu är det mindre än en vecka tills semestern börjar. Vi ska vara borta i nästan 3 veckor - en vecka i Norrfällsviken i Ångermanland, en vecka i Sthlm och några dagar i Åre. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan min älskade dator och mitt gulliga lilla internet, för hur ska jag kunna få mail ute i skogen? Och om jag ändå på något sätt skulle få post - vad ska jag klicka på för att öppna den? Nä, jag kommer nog att tvingas vara social istället - prata direkt med människor, utan tangentbord....hur man nu gör......och inget bloggande hinner jag med, så det blir inga nya länktips här under större delen av juli månad. Av denna anledning har jag laddat med extra många länktips i veckan.

Jag börjar med en engelsk annonnskampanj utverkad för att motarbeta att diverse oroselement får ett oönskat inflytande i samhället - så fort man får lite upproriska känslor och börjar tänka kritiska tankar om den sittande regeringen - drick te! I Sverige borde det kanske snarare rekommenderas kaffepauser, eller om man verkligen vill stävja all slags kreativ aktivitet som i slutändan kan komma att medföra någon slags förändring i rådande system - anordna fler grupparbeten eller arbetsplatsträffar(!)

Vissa har riktat kritik mot byråkratin inom staten och även andra institutioner, men jag kan nog tycka att det många gånger råder en akut brist på byråkratiska metoder. I syfte att avhjälpa byråkratibristen har man i England utformat följande tre formulär, som ska fyllas i vid ansökan om en ny legitimation. Den första är ursprungsformuläret med de vanligaste frågorna. Den andra behandlar ens värderingar och normsystem - viktiga frågor som inte ställs tillräckligt ofta. Den tredje samlar in ditt genetiska material - det tas alldeles för få spontana DNA-tester i mitt tycke - hur ska man annars kunna kartlägga individer ordentligt och övervaka dem på ett effektivt sätt?!

Jag lovar att leverera fler intressanta länktips imorgon - fyll först i dessa tre formulär och skicka in dem till mig, tillsammans med hårstrån, skostorlek och bilder av era familjemedlemmar, deras kompisar och kompisarnas husdjur! Jag ska bara förvara dessa i mitt arkiv, jag lovar att inte skicka ut mina agenter att gräva i era sopor, avlyssna er lägenhet, bil och sommarstuga eller operera in sändare i huvudet på er när ni sover.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0