Skavsår och parodier

Min jakt på sommar-fräschheten fortsätter och igår var det dags för pedikyr. Mina fötter är nu så fina att jag tycker det är riktigt synd att jag inte kan ha sandaler. Varje sommar lyckas jag nämligen samla på mig en kollektion av skavsår som gör det, om inte omöjligt, så dj-ligt plågsamt att ha sandaler. Jag vet inte hur man ska bära sig åt för att inte få skavsår i framkanten av sandalen, liksom där tårna börjar. När jag går skaver framkanten på sandalen allt djupare in i huden på stortån och när det väl har börjat spelar det ingen roll hur många plåster jag trycker dit. Jag har t o m provat plåster på insidan av skon, men detta gör ingen större skillnad. I år fick jag panik-skavsår medan jag gick på stan och tvingades köpa ett par nya skor bara så att jag kunde ta mig hem - ett par flip-flops. Jag slapp visserligen skavandet på stortån , men man kan inte gå många meter i ett par flip-flops utan att de börjar skära in ordentligt mellan stortån och tån bredvid - hur ska man egentligen kunna gå i ett par flip-flops?!

Som en extra service till läsarna har jag här även bifogat bilder på två av mina sommarskor. Bilderna var även en ypperlig chans för mig att visa upp mina sommarfräscha fötter - eftersom det ska regna hela veckan kommer de ju hinna bli fula och sunkiga igen innan jag får en chans att visa upp dem, bäst att ta foton och lägga ut dessa på nätet, alltså ;-)

 

Observera plåstren jag virat runt tå-snöret på flip-flopsen - jag vet inte hur jag tänkte där, för det hjälpte ju knappast, jag var nog bara desperat.

 

Jag skulle vilja påstå att jag har humor, för det har jag, och parodier är ju alltid jätteroliga.....eller "alltid" förresten - parodierna måste dock behandla personer eller fenomen som jag inte gillar, för att jag ska tycka att de är roliga. Så fort någon parodierar någon eller något som jag tycker om, ja då byter jag kanal eller vänder sida - jag kan inte ens tänka mig att se eller läsa färdigt, så sådär ohämmat mycket humor har jag väl egentligen inte kanske. Här har jag i alla fall hittat tre parodier på saker jag inte gillar:

Fox News - ett ultrakonservativt "nyhets"-imperium, som själv formulerar sina nyheter och endast rapporterar Republikan-vänliga nyheter eller alternativt Demokrat-fientliga nyheter.

NRA - National Rifle Association, som är den amerikanska vapenlobbyns främsta organ.

samt

Antigayrörelsen som, liksom antiabortrörelsen, hävdar sig agera i hela mänsklighetens intresse mot de onda homosexuella eller liberala "pro choice"-organisationerna.

Fler länkar levereras imorgon, och då ska ni även få slippa mina fötter.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Snyggt nagellack!

2005-06-28 @ 15:33:43
Postat av: Agneta

Tackar! Det kändes ruggigt knalligt, men - va fan - det kommer att se jätteläckert ut när jag blir sådär fräscht sommarbrun...typ, nästa vecka någon gång ;-)

2005-06-28 @ 15:41:49
Postat av: sterner

Är det bara den där Åsa som läser detta?, hon verkar konstig,kanske är hon norrifrån?????

2005-06-28 @ 17:47:15
Postat av: Agneta

Nä - lägg av!!!! Tror du verkligen att det kan vara så himla hemskt?! Jaha - då måste jag väl försöka spärra denna sida för henne genast ;-)

2005-06-28 @ 18:36:08
Postat av: Gun

Nej, du sterner, det är inte bara Åsa som läser den här sidan, men hon har kanske flest och bäst kommentarer.....
Tillbaka till skorna och skavsåren. Kan det vara så att du har för små eller för stora skor, för hög klack eller helt enkelt fel modell? Något par borde väl passa ett par så väl ompysslade fötter med sååå snyggt nagellack? Hur som helst kan du ju prova med Elisabeth Ardens Eight Hour Cream på de ömma såren, det brukar läka det mesta. Har du verkligen kollat på alla affärer om det inte finns åtminstone ett par snygga sandaler eller sommarpumps som sitter skönt? Jag håller tummarna för att du hittar ett par sköna OCH snygga som du kan ha vid dina dagliga promenader. Du tar väl dem fortfarande tillsammans med lilla,bedårande Ella, som jag för övrigt tycker är väldigt lik sin mor. (Den var bra va?) Vädret är ju visserligen inte särskilt upplyftande, men man hinner läsa väldigt många böcker och lösa himla många korsord medan regnet skvalar. Just nu håller jag på med Michael Connellys "Återkomsten" som är vansinnigt spännande och när den är färdigläst ska jag börja med Camilla Läckbergs nyaste "Stenhuggaren" som snart kommer i min postlåda, hoppas jag. Har du någon bra bok att rekommendera, Agneta?

2005-06-28 @ 19:17:52
Postat av: Agneta

Signaturen "sterner" låter misstänkt likt min bror - han tycks låtsas som om han är stockholmare från födseln, och knappt ens varit norr om dalälven. Ingen går på det där, Per - du är lika mycket norrlänning som vi andra.
...och ang skavsåren - skorna passar i övrigt, men det skaver ändå i kanterna liksom. Däremot blir jag ju överförtjust när jag får nya shoppingtips - Elisabeth Ardens Eight Hour Cream har jag hört talas om förut, men aldrig provat. Den tycks rekommenderas till allt möjligt - den ska , naturligtvis, genast inhandlas(!!!)
Tack Gun för komplimangen - jag tycker också att Ella är lik mig, det är bara Jakob som protesterar mot detta ;-)

Boktips är jag dålig på, jag läser mest de där fåniga månadstidningarna istället. Det är Åsas fel - det var hon som introducerade mig för Glamour när hon kom tillbaka från amerikat!
Eftersom min Murphy Brown-dvd inte tycks komma än, så blir jag nog tvungen att börja läsa istället - och på semestern bara måste man ju ha med sig böcker, för det är ju faktiskt inte helt osannolikt att det skulle bli skräpväder under semestern - det har ju hänt förut.

2005-06-29 @ 16:59:39
Postat av: Åsa

Och det kommer verkligen från rätt person att jag skulle vara "konstig" (vilket jag för övrigt undrar om jag ändå inte skall ta som en komplimang, speciellt som det är ihopkopplat med att vara norrifrån). Jag upprepar min kommentar till Agneta angående ditt senaste besök "Otroligt god mat var det - det är bara synd att han ska vara så himla otrevlig." ;-)

2005-06-29 @ 20:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0