Stängd förskola ger fler länktips

Igår skulle jag ha gått iväg till öppna förskolan vid Tegskyrkan igen men ett infall fick mig att ringa kyrkan och kolla öppettider och - mycket riktigt - den är sommarstängd fram till september. Lite synd var det, men bara lite - jag gick och fikade med de två andra mammorna som bor i mitt område istället. Visst är det så att en 30-minterspromenad genast måste kompenseras med en chokladkaka med grädde, om man inte vill svimma av för lågt blodsocker? För säkerhets skull tog jag i alla fall en sådan - jag vill ju inte riskera min hälsa ;-)

Förresten har jag inte ens tid med alla föräldrar på öppna förskolan - jag har ju fortfarande mina tvådimensionella vänner i Days of our lives att umgås med samt även en massa viktigt researchande på internet.

Ett praktiskt sätt för mig att kunna göra dagliga inlägg i bloggen utan att behöva lägga ner för mycket energi på att själv fundera ut något intressant att skriva om, är nämligen att kommentera det andra skrivit. Med andra ord kommer jag ruggigt lindrigt undan genom att "researcha" andras hemsidor, kommentera dessa och sedan här lämna ut den "kvalitetssäkrade" adressen. Jag gör dock även er - alla miljoner läsare av denna blogg - en ovärderlig tjänst genom länktipsen. Okynnes-surfande på mina länktips innebär nämligen en betydligt större tidsslukare och, om ni jobbar hårt, kan ni lyckas fördriva tiden ända fram till lunch genom multimediascanning (= sökandet efter skojsiga sidor på nätet).

Dagens länktips är ännu ett exempel på att det finns andra än jag som har för mycket tid att slösa på dagarna. Vem är inte sjukt less på intetsägande uttryck som "lösningsfokuserad client management" eller "consulting strategy solutions"? På http://www.huhcorp.com/   finns en superproffsig hemsida åt ett företag som inte existerar. Här presenteras företagsidén ("We do stuff") såväl som strategier och "business solutions" - skojsig sida som driver med den förhatliga management-terminologin. Hemsidan är så snygg att jag nästan får lust att anlita några konsulter på huh corp för att hjälpa mig med min dagliga okulära besiktning av audiovisuella mediaenheter (= kolla på tv).


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tycker att du i och med det här erbjuder en ny och eftertraktad tjänst. Tänk så mycket tid jag kommer att spara; istället för att själv försöka hitta intressanta sidor kan jag bara gå in här och få utmärkta tips! Här pratar vi om en tjänst som fler än jag borde uppskatta.

Och vad gäller gårdagens tips kring "the impulsive buy" kan jag bara säga: Good job! (och då menar jag naturligtvis det jobb som du lagt ned på att hitta sidan och inte det jobb som de tillbringat med att utveckla sidan och genomföra all research). Artikeln om den senaste hårborttagningsprodukten från Veet var både upplysande och extremt rolig!

2005-06-14 @ 14:35:58
Postat av: Agneta

Precis! Tänk vad mycket tid man annars skulle slösa framför intranätet, för - let´s face it - det är inte speciellt kul eller inspirerande....och de länkar som finns där går ju bara till (i vårt fall) andra regeringskansliet och andra myndigheter. Det finns alldeles för få skojsiga produktrescensioner på regeringens hemsida!

2005-06-15 @ 09:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0