Tidningsjakt....och fler länkar

En disig, regnig tisdag blev till ännu en het sommardag och jag har precis varit ute på en promenad - Heja mig(!!) De senaste veckorna har jag promenerat minst 40 min/dag....visserligen kompenserat med en rejäl fika varje dag - jag vill ju inte bli alltför försvagad av akut kaloribrist. Igår var jag ute och gick med en annan ny mamma, Carina, och passade då på att gå förbi Press stop i jakt efter mer litteratur i nobelprisklass. De hade inte fått in julis Glamour Magazine, så jag slet åt mig en ny tidning - Red magazine, vars slogan är "For the best things in life". Eftersom jag känner mig lite för ytlig när jag köper dessa tidningar kompenserade jag med ETC - en betydligt radikalare månadstidning, eller som Carina uttryckte det "Man behöver kompensera grädden med lite fibrer. Jag hade dock inte behövt någon fiberkompensation för Red Magazine verkar vara rejält hemmafruinriktad, då annonserna här handlar om porslin, hushållsmaskiner, babyprodukter och barnleksaker. De få annonser för kosmetika som finns rör hårfärgningsmedel (säkert för att täcka grått hår) och tandblekningsmedel....*suck* - jag som behövde lite gräddigt att läsa.

Jag har lallat omkring på nätet lite istället och har ett par skojiga länktips. Det första är internets svarta hål som man kan fastna i, och alltså slösa bort några inproduktiva minuter på...vilket ju är poängen med alla bra länktips. Det andra är en skojig sajt - Guess the dictator or tv sitcom character - som liknar 20 frågor. Man ska tänka på en känd tv-rollfigur eller en diktator och sen ska sajten lista ut vilken man tänkte på - skojigt va?! Jag missuppfattade syftet först och svarade på frågorna med mig själv i åtanke och gissa vem sajten gissade att jag var? - Katherine Willows i CSI(!!!) Coolt va?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0