Listor

Arga listan

Dj-la försäkringskassan som av någon outgrundlig anledning och utan motivering vägrar betala ut min sjukpenning, rökförbudet på krogen (jag hörde ryktas om att det skulle gälla även på uteserveringar men det låter ju bara för knäppt), det faktum att graviditetshullet inte försvinner automatiskt (det kan väl ändå inte vara meningen att jag ska tvingas motionera på något sätt), alla trånga hissar som man inte får in barnvagnen i, allt dj-la glas-splitter som ligger på vägarna efter varje helg och som vi lyckats få barnvagnspunktering av, myrinvasionen i vår lägenhet, det faktum att soprummet ligger 2 minuters promenadväg hemifrån och man tvingas springa dit med stinkande bajspåsar två gånger om dagen, den begynnande getingsäsongen (har man verkligen inte lyckats avskaffa getingarna ännu? Här kan det verkligen behövas en folkomröstning), det faktum att jag nu måste sluta lista irritationsmoment och istället försöka skriva en lista med positiva saker.

 

Glada listan

Ella, min omtänksamme man, mina underbara vänner, mina skitbraiga program klockan 2100 varje kväll....som i och för sig gör sändningsuppehåll nu och ända fram till september...hmmm - de kanske egentligen borde hamna på Arga listan...

 

Detta lilla listningsexperiment ger dock en viss antydan om att jag har en liten tendens att reta upp mig på saker. Det var mycket lätt att  - under listandet av irritationsmoment - gå igång ordentligt. Jag började nästan gnissla tänder där på slutet, och blev lite ledsen över att jag tvingades sluta irritera mig när jag hade ångan uppe. Jag tänker återkomma med dessa rubriker för att se om jag lyckas göra en Glad lista som är  längre än den Arga. Jag skulle också vilja göra Glada listan mer detaljerad och den Arga listan mindre detaljerad.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vill lägga in ett till sak på din arga lista: alla mopedister som inte tar hänsyn till varken gående eller cyklande, utan med fara för ANDRAS liv åker i X kilometer i timmen på cykelvägarna.

2005-05-31 @ 16:42:29
Postat av: Agneta

Just det!! De kör ibland som motorfordon på vägen, men så fort det blir rött ljus svänger de in på cykelbanan eller trottoaren och agerar cyklist istället(!!)
..och alla som har katter som de släpper ut på nätterna så att de kan kissa i sandlådan och på dynorna på ens utemöbler.....och alla de hundägare som plockar upp bajset i en påse, som de sedan bara slänger på vägen(!!)
Det går förresten en jättebra serie på SVT nu som heter "Grumpy old men" om sura gubbar som klagar på allt - och jag sitter framför tv:n och håller högljutt med ;-)

2005-05-31 @ 18:47:50
Postat av: Gun

Fler bidrag till arga listan. Grannar med tonåringar
som inte begriper att man INTE spelar hur högst som helst efter kl 23.00 på kvällarna. Ljudet är så högt
att om man lägger handen på väggen mot grannen så
vibrerar den. Jag har försökt prata vänligt med både
föräldrarna och tonåringarna, erbjudit dem att komma
över och lyssna så att dom ska förstå, men inget ser
ut att hjälpa. Undrar om dom är hörselskadade hela
familjen eller om dom går omkring med hörselskydd
hemma (kanske därför det tar sån tid innan dom svarar i telefonen när man ringer?). Efter tre-fyra
tillsägelser slutade dom i alla fall spela till ett
och två på nätterna, men har man svårt att sova är
det tillräckligt med dånande ljud (låter som flygplan) fram till elva på kvällarna. Har någon ett
bra tips att få slut på eländet?

2005-06-03 @ 14:17:15
Postat av: Agneta

Ja - jag har också tonårsgrannar som ibland spelar överdrivet hög musik till sent på natten. Jag tycker nästan att det värsta med sådana små terrorister (förutom att man blir dj-ligt störd av ljudet) är att de får en att känna sig som en gammal nucka när man går och klagar(!!!) De tycks inte skämmas så mycket, utan det är jag som får stå där röd i ansiktet och stammande be dem sänka ljudet......

2005-06-07 @ 09:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0